שבע דרכים לדפוק לעצמך את הקריירה


"אז, כמה זמן נותר לי כדי לארוז?" - דון דארקס


אני לפני כולם
כשאתה מונחה על ידי התחושה שהצרכים שלך חשובים יותר מאשר של אחרים, או שהדעות שלך יותר חשובות או שהאגו שלך דורש שההחלטה והמילה האחרונה תהיה שלך, אתה יכול להיות בטוח שאתה יוצר מרחק ופער בינך לבין האחרים. אנשים לא ירצו לעמוד מולך במצב שצריך לבחור בין שלך לשלהם בשום תחום, ולכן יבודדו אותך ותהיה חשוף לפחות מידע והזדמנויות. אבל זה בקושי משנה, כי גם ככה אתה לא מקשיב.

מיקרו ניהול
אם חשוב לך לשלוט באנשים כך שתדע כל דבר שהם עושים ושיבצעו כל דבר בדיוק כמו שאתה קובע להם, בהצלחה שלך להגשים את זה תהרוס את המוטיבציה שלהם ליזום פעולות ולחשוב באופן יצירתי ואמיץ על פתרונות. תפתח תרבות של אנשים שממתינים להוראות, ושהדבר העיקרי שמעסיק אותם זה איך לא לצאת אשמים בחריגה כלשהי. תרבות כסת"ח. הדבר ימנע ממך להנהיג ולבנות צוותים, ולכן אתה תהיה פחות אפקטיבי ופחות מצליח בתפקידך.


נוחות בשגרה
אם נוח לך בשגרת העבודה והניהול הנוכחית, זה עלול להוביל אותך להתנגדות לשינויים. המציאות היא שדברים משתנים כל הזמן בסביבה העסקית, ומי שלא משתנה בזמן הופך להיות דינוזאור. כשהארגון לא מתפקד הכי טוב שאפשר או כאשר ברור שצריך ליזום דרך חדשה או להתאים לשינויים חיצוניים שמתרחשים, שים לב לתגובה הטבעית שלך. תבחר לאמץ את השינוי ולהוביל אותו ולא להתנגד ולהיגרר.

ראייה עסקית צרה
כל אחד צמח לתפקיד הנוכחי מתוך השתלשלות קריירה ותפקידים אשר הובילו לתחומי התמחות ולנקודת מבט מסוימת על עסקים. המומחיות והניסיון הספציפי שלך מונעת ממך לחשוב באופן אסטרטגי על כלל הצרכים והמגבלות, בגלל שפחות נחשפת אליהם ופחות עמדת בנקודות החלטה שקשורות אליהם. תשקיע ותתנסה בדברים שאתה לא מכיר. בחדשנות טכנולוגית, בתפעול, בשיווק, בניהול כספים, בהנעת אנשים וכו'.

אי עמידה בהבטחות
כשאתה מבטיח לאנשים שתעשה משהו וזה לא מתבצע, אתה יכול להיות בטוח שכולם שמים לב וזוכרים את זה. נוצר עליך כתם שחור שמתווסף לכתמים השחורים האחרים, שבטוח כבר צברת. רוב הסיכויים שהכשל הזה נובע מחוסר ארגון וכשל בניהול משימות, ואולי אפילו מקצת חרדה. תבדוק את עצמך, ודאג להשתפר במה שצריך כדי שזה לא יקרה.

הורד חינם את החוברת: המדריך הקצר להתייעלות אישית

חוסר כבוד לאנשים
אם אתה מתייחס לאנשים באופן בו הם נאלצים להקטין את חשיבותם, או שפוגעת בתדמית שלהם, אז אתה גורם לאנשים לא לרצות לשתף איתך פעולה, לרצות לפגוע בך בחזרה ולעזוב את הארגון, אם זו נותרה ברירתם היחידה. במידה ובצוות שלך ישנה תחלופה רבה של אנשים, זהו הדבר הראשון שכדאי שתבדוק.

התעלמות מיעדי הארגון
לבעלי הארגון ובתקווה גם למנכ"ל יש חזון ברור לגבי היעדים של הארגון. במקרה הטוב, יעדי הארגון תועדו ותוקשרו לכלל העובדים כך שכל אחד יודע כיצד תפקידו תומך בהגעה ליעדים. אך, בין אם היתה העברת מידע ותקשור של החזון והיעדים טובה או לא, במידה והפעולות שלך אינן תורמות להגעה ליעדים, בכירי הארגון שמים לב. לא משנה כמה אתה מוכשר או "צודק", כל העבודה הקשה שלך לא רלוונטית בעיניהם, והעתיד שלך עלול להיפגע.

אולי יעניין אותך לקרוא: מהלכי משא ומתן 1-10 – שלא יעבדו עליכם

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


לשליחת הודעת Whatsapp עכשיו   לחצו כאן

לשליחת הודעת Telegram עכשיו לחצו כאן

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל


לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

תובנות לעסקים מסיפור על ארבעה בנים בהגדה

תרשים גנט Gantt Chart המסלול לפרויקט מוצלח