יועץ או מנטור ניהולי יכול להביא לך תוצאות, פיצוץ



"מנחה, מאפשר לאדם להגיע להישגים. גיבור, מראה לך איך נראית הגעה להישגים" - ג'ון סי. מאת'ר


קשה להתפתח ולגדול בעסקים ללא הנחייה מקצועית או יעוץ, מדריך או מנטור. מדריך עסקי יכול לספק לך לוח שמע, לעזור להגביר את האפקטיביות, היעילות וההשפעה שלך כמנהל ובכך למנף לשיפור בתוצאות העסקיות. יועץ שאמון עליך יכול להדריך אותך במים העכורים ביותר בעולם היזמות בזמן שאתה מנווט בסערות. או, לעזור להפחית את הסיכונים שעלולים להתרחש כאשר אתה יוצא מאזור הנוחות שלך או של העסק. 

אתה צריך לשאול את עצמך. איך אתה הולך למצוא מנחה/מנטור או יועץ עסקי וניהולי שיתאים לך? איך תמצא מישהו שיעזור לך להימנע ממכשולים ולנווט הדרך להצלחה? 
הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא לדבר עם מועמדים ומכרים, לשמוע על הניסיון שלהם וכיצד יוכלו להשלים את יכולותיך. עם זאת, להיות מנחה או יועץ עסקי טוב, דורש כמויות ניכרות של עבודה, מחויבות ומאמץ. לכן עליך לוודא שקיימת ליועץ שתבחר מחויבות לטווח ארוך ואהבה לתפקיד.

קל לך להיגרר לחשוב שאתה הכי חכם, הכי יודע ויכול להסתדר לבד, אך חשיבה כזו, למרות ליטוף האגו שלך, היא עצמה מצביעה על כך שאינך רואה נכוחה את המצב במציאות. סביר יותר שאתה לא תוכל להצליח במידה המרבית, ללא הנחייה מסוימת, בין אם תעשה זאת באופן רשמי, או שתחפש כל הזמן הנחיות וטיפים על הדרך.

קיצור עקומת הלמידה
אין מדריך שתוכל לרכוש, שילמד אותך הצלחה עסקית. אתה צריך להתגלגל עם האירועים, ולחטוף את החבלות והשפשופים, עד שתלמד מהניסיון. אתה צריך לצפות ליפול ולקום שוב על הרגליים. יועץ יכול לעזור לך לקצר את עקומת הלמידה.
למידה מניסיון של אדם אחר, חכם ומנוסה, תחסוך ממך חלק מהחוויות הקשות, ותקצר את הדרך שלך להצלחה. יועץ מתאים יכול להצביע לך מה רצוי לעשות במקרים חדשים ומורכבים וממה רצוי להימנע. גם, כאשר אתה תעשה טעות גדולה, יועץ טוב יכול להנחות אותך איך להתאושש בחינניות. ולעזור לך לא להתייאש ממצבים מסוימים, ואיך להרים את עצמך והארגון ולשמור על התקדמות קדימה.

שיפור המודעות והביטחון העצמי
מנטור ומנחה, בשילוב טכניקה של אימון מנהלים, מגביר את היכולת שלך לראות איך המעשים וההחלטות שלך נראות במבט חיצוני ולדייק את האופן בו אתה עושה זאת כך שתהיה תאימות גבוהה לאישיותך ותפיסת עולמך האותנטית. באופן זה תרגיש טוב יותר ושלם יותר עם הפעילות וההנהגה שלך וגם אחרים ירגישו זאת ויתחברו אליך טוב יותר.

עזרה בהרחבת הרשת
לעתים קרובות, כאשר מלווה אותך מנחה אשר מחובר בעולם העסקי, הוא מציע הכרויות והרחבה לרשת שלך. זוהי דרך לדלג על משוכות ולקצר זמנים ביצירת מסלול להתחבר במהירות עם אחרים. שנים רבות בעולם העסקי יוצרים לאנשים מעגל הכרויות רחב, כך שיועץ עסקי ותיק מכיר אנשים בעולם העסקים שאפשר להגיע אליהם מהר יותר מכפי שאתה יכול בעצמך.

אולי יעניין אותך לקרוא: כיצד לקבל החלטות טובות יותר? – תגליות החוקרים

הבאת תובנות חדשות
איך אתה יכול לגשת לשוק שלך באופן שיבדל את החברה שלך מהמתחרים? 
מהי הדרך הטובה ביותר למיתוג את המוצר או השירות שלך? 
איך לנהל נכון את מחזורי הביקוש והמלאי? 
איך ליצור מוטיבציה וחיבור חזק של העובדים לארגון? 
איך לנתח את הדוחות הכספיים באופן שיהיה שימושי לך כמנהל?
איך לחסוך עלויות ולשפר איכות וזמני אספקה באותו הזמן?
איך לעצור הפסדים ולהביא לריווחיות?
כל אלה תובנות שיועץ ניהולי ועסקי יכול לתת לך, מהר יותר מאשר תלמד מניסיונך. 

מאפשר לך לבדוק רעיונות
מנחה או יועץ ניהולי, צריך להביא ניסיון לשולחן. כך הם יכולים לעזור לך לבדוק רעיונות, ולהסתכל על סוגיות במבט הרבה יותר אובייקטיבי ממה שאתה יכול לבדך, כאשר אתה נתון ללחצים פנימיים וחיצוניים, כולל אינטרסים אישיים. יועץ או מנחה יעזור לך לבחור נתיב ישר ופשוט מבלי להיגרר להליכה בין הטיפות, לעגל פינות ולסחוב דברים בגלל שאנשים אחרים לא יהיו מרוצים. אם רעיון שלך לא הגיוני או חסר סיכוי להצליח, יועץ אמיץ גם יגיד לך למה. ואם אתה צריך לבנות תכנית טובה יותר, מבוססת נתונים ושיטות פעולה בדוקות, היועץ יידע איך לעזור לך להכין את זה.

מאפשר לך לקבל עזרה
קשה לבקש עזרה, במיוחד אם אתה מנהל או בעלים. כאשר אתה מתאמץ לשמור על הראש מעל המים, קר רוח בפני קשיים ולהיות המקור לביטחון ולפתרונות לבעיות. אבל, אתה יודע שאתה לא יכול להיות מומחה להכל, ולפעמים צריך לוותר על האגו ולהתייעץ בבעלי ניסיון, בכדי להגיע לפתרונות הכי טובים ומתאימים. יועץ או מנחה, הוא אדם שיש לך הצדקה לבקש ממנו עזרה כאשר אתה צריך אותה ביותר. אין סיבה  להיות נבוך או להתבייש בזה, כולם סובלים וכולם נכשלים מידי פעם. שימוש נכון בייעוץ יכול לשנות לחלוטין את המגמה ואת הסיכוי להצלחת העסק.

למד משגיאות של אחרים
היזמים והמנהלים המצליחים ביותר נכשלו ועשו טעויות רבות, עד שהצליחו. לכן, הם יכולים להציע ייעוץ שכולל את הלקחים מטעויות אלה. לכן יועץ מנוסה יכול לומר לך, עם מידת ביטחון, מה לעשות ומה רצוי לא לעשות.


להורדה חינם, החוברת: המדריך הקצר לבדיקת בריאות העסק

קח שותף שאתה חייב לו דין וחשבון
אין כמו להיות אחראי לתת דין וחשבון לאדם אחר. במיוחד כשאתה צריך לעשות זאת כלפי לאדם שעשה דברים, ויכול לשפוט את איכות המעשים שלך. זה בדיוק מה שמנחה ויועץ יכול להציע לך. בדיוק כמו תפקיד המאמן בספורט או כשאתה מנסה להגיע להישג אישי בהורדה במשקל או באימונים.

המעודד/ת הפרטי/ת שלך
המנחה או היועץ העסקי שלך רוצה לראות אותך מצליח. הם שם כדי לעודד אותך ולהנחות אותך לדרך הנכונה. במיוחד בזמנים שבהם אתה מרגיש פחות בטוח בדרכך או עם פחות ביטחון שהארגון בדרך להגשמת המטרות. 

מגביר אמינות
אם אתה מקבל ליווי מיועץ בעל ניסיון רב, אתה גם תיראה אמין יותר כשתבטיח להגשים שאיפות ומטרות, שאין לך ניסיון קודם לגבות. זאת לא המטרה בגיוס ועץ בכיר, אך כתוצר נלווה, זה נותן אמינות לכל מיזם בו אתה מעורב.

אולי יעניין אותך לקרוא: Gemba גמבה קייזן – לשפר במקום בו העבודה מתרחשת

שיתוף ידע
יועץ עסקי מנוסה יכול לעזור לך לקבל החלטות על סמך המידע והידע שיש לך. לפעמים הידע שלך סודי, ואין לך יכולת לחלוק הכל עם עובדים, ולפעמים אתה לא בטוח שהידע שלך מספק, ואתה צריך לבדוק אותו מול מישהו שמבין. היועץ שלך, איש סודך, ואתה יכול לחלוק איתו מידע ומחשבות באופן פתוח, כך שתגיע ליישום מוכן יותר.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


לשליחת הודעת Whatsapp עכשיו   לחצו כאן

לשליחת הודעת Telegram עכשיו לחצו כאן

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל


לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

#managementconsulting #executivecoaching #leadership #productivity
#strategy #negotiation #personaldevelopment #networking #lean
 #projectmanagement #gettingthingsdone #business 
#operationsmanagement #grit #stoicism #sales #profit
 #businessstrategy #entrepreneurship
 #startups #bodylanguage #leanstartups #israel #startupnation

 #personalbranding

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

8 סוגי אינטליגנציה שיכולים להביא להצלחה

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

תובנות לעסקים מסיפור על ארבעה בנים בהגדה