מגמות דיגיטליות שמשנות את סביבת העבודה


"טכנולוגיה היא משרת שימושי, אך אדון מסוכן" - קריסטיאן לוס לאנג


הטכנולוגיה משנה כל הזמן את הדרך בה אנו עושים עסקים. בכל תעשייה, הטכנולוגיה השפיעה על מי עושה את העבודה, על השיטות לביצוע העבודה על מהירות ביצוע העבודה. אם הטכנולוגיה תמשיך לגרום לשינויים מהירים, אז . ארגונים לא יכולים להרשות לעצמם להישאר מאחור כשמדובר בטכנולוגיה, כיוון שהם יעשו מיושנים, איטיים, לא מחוברים ללקוחות ולא רלוונטים בתחרות הגלובלית שמתגברת ללא הרף. לא צריך לאמץ כל מגמה טכנולוגית, אלא להיות מודעים למגמות להעריך את ההשפעה הפוטנציאלית שלהם. בהמשך מספר מגמות דיגיטליות שארגונים צריכים לעקוב ולאמץ.

בינה מלאכותית (AI)
על ידי בינה מלאכותית, תהליכים עסקיים, ואף החלטות במהלך התהליך מבוצעות על ידי חומרה ותוכנה. כולנו מכירים מערכות כאלו בהזמנת כרטיסי טיסה, שכוללות מחירים דינמיים, חישובי מסלולים ומועדים, ואף לקיחה בחשבון של מגוון העדפות נוסע. כיום התהליכים הללו לוקחים חלקיקי שנייה, תהליכים שלפני 20 שנה דרשו עבודה מיגעת, איטית ויקרה של סוכני נסיעות. כיום מערכות כאלו מוכנסות בהדרגה לכל סוגי העסקים, בקצבים שונים.
הגיע הזמן לקחת את זה צעד אחד קדימה ולחשוב איך ליישם פתרונות בינה מלאכותית בארגון שלך. תהליכים שחוזרים על עצמם, כאלו שמתקיימות בהן טעויות רבות ושהעובדים לא אוהבים לבצע, הם המועמדים הטובים ביותר.
הורד חינם את האינפוגרפיק: כך תעבוד 18 שעות פחות בשבוע
חוויית המשתמש (UX)
בעולמות התוכנה וציוד הי-טק משלבים את שיקולי חווית המשתמש בתכן ובפיתוח המוצרים כבר שנים רבות.
בספר של רוברט פרסמן "הנדסת תוכנה: גישה למתרגלים" נכתב, "עבור כל 1$ דולר שמושקע כדי לפתור בעיה במהלך עיצוב המוצר, יהיה נדרש לשלם 10$ לפתור את אותה הבעיה במהלך הפיתוח, ולהכפיל ל 100$ או יותר אם הבעיה צריכה להיפתר לאחר שחרור המוצר". פירוש הדבר הוא, עבור כל דולר שהושקעו ב-UX, ההחזר הוא בין $10 - $100, כך שהדרך האפקטיבית ביותר לטפל בבעיה היא מההתחלת הגדרת המוצר. גם בתכנון תהליכים ארגוניים, שירות, סביבת עבודה וממשקים פנימיים וחיצוניים יש להפעיל את אותה הגישה ולפתור את בעיות הארגון ויצירת מערכת בו העובדים מחוברים לארגון, באופן הראשוני והבסיסי/תשתיתי ביותר.

אולי יעניין אותך לקרוא: התאמת סוגי עבודה לסוגי אישיות יישום אפליקציות ו- IOT
דוגמה מצוינת לאופן שבו הטכנולוגיה מובילה את השינוי והחדשנות היא האינטרנט של דברים (IoT), שבו חפצים יומיומיים מחוברים לאינטרנט ויכולים לתקשר עם מכשירים אחרים. דוגמא נפוצה בה כל אחד יכול להשתמש ב-IOT היא מעקב אחר כושר גופני בשעוני כושר, כמו גם תחנות אוטובוס חכמות. תעשיית IoT צפויה לגדול ליותר מ-50 מיליארד יחידות של טכנולוגיה מחוברות עד שנת 2020. ארגונים צריכים לחשוב מעבר למקורות הפנימיים שלהם עבור ידע ומודיעין עסקי, כי בלתי אפשרי להגיע למצב בו כל הידע הענפי והעסקי וכל בעלי הכישרונות הנדרשים יהיו מועסקים בתוך העסק פנימה. אחת הדרכים בארגונים יכולים לאמץ את מגמת IoT היא על ידי אימוץ שימוש באפליקציות. אנשים רגילים להשתמש באפליקציות בחייהם האישיים עבור כל דבר, החל בניווט, תקשור עם אנשים, ביצוע פעולות בנקאות וקניות. אנשים אף מעדיפים את האינטראקציה הזו במקרים רבים, בהם כל צרכי התקשורת שלהם ממומשים במכשיר אחד.
עבודה מרחוק
היכולות הדיגיטליות, התקשורת והמחשוב, יוצרות הזדמנויות רבות יותר לעבודה ברשת ולעבודה ממקומות ובזמנים שפחות מקובלים. על פי דו"ח של חברה גדולה לניהול משאבי אנוש, 68% מהמגייסים מתקשים לאתר ולשכור עובדים ברמת המיומנות והמוטיבציה הנדרשת למיצוי יכולות והזדמנויות הארגון. כאשר מוסיפים מגבלה גיאוגרפית לצרכי הגיוס, הקושי מתגבר ואפילו נהייה בלתי אפשרי.
עסקים יכולים לאמץ שימוש באפליקציות עסקיות רבות כדי לחבר עובדים מערכות הארגון, לשמר חיבור ותקשור ברמה מאוד גבוהה ולעשות את זה באופן יותר מהנה ודינמי. כדאי לבחון אפליקציות כ Google Docs, Evernote, Slack, Trello, Skype, ואחרות.

אולי יעניין אותך לקרוא: משא ומתן – טיפים ממומחה לשחרור חטופים

העסקת פרילנסרים
על הקושי בגיוס עובדים ניתן להתגבר על ידי שכירת פרילנסרים, מומחים ובעלי מיומנויות ספציפיות לביצוע מטלות ופרויקטים ספציפים, אנשים שיכולים לגור בעיר אחרת ואף במדינה אחרת.
אמנם זה לא יכול להיות עבור כולם, אבל היתרונות יכולים לעלות על החסרונות כולל העלויות הנוספות במשאבי ניהול. במיוחד כשהתגלה כי 64% מהעובדים היו מוכנים לשכר עבודה נמוך יותר אם יכלו לעבוד מחוץ למשרד. בעוד צמצום שכר העובד הוא לא המטרה, זוהי דרך טובה לשלב בעבודה אנשים מאוד מוכשרים בעלויות סבירות.
אתרי פרילנסרים כ Upwork ו- Fiverr הם נקודת התחלה טובה.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


לשליחת הודעת Whatsapp עכשיו   לחצו כאן

לשליחת הודעת Telegram עכשיו לחצו כאן

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל


לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

תובנות לעסקים מסיפור על ארבעה בנים בהגדה

תרשים גנט Gantt Chart המסלול לפרויקט מוצלח

8 סוגי אינטליגנציה שיכולים להביא להצלחה