הפרדוקס אכילס והצב ומשמעותו בחיים ועסקים


"אני מעדיף להיות איש מכיל פרדוקסים מאשר להיות שבוי בדעות קדומות" - וולטייר


אכילס הגיבור המיתולוגי רץ פי כמה וכמה מהר יותר מהצב, ואף על פי כן, כמסופר בפרדוקס, אינו משיג אותו, כי הצב בינתיים התקדם עוד קצת.

זה נראה לא הגיוני ודורש התעמקות.


זו אינה רק אנקדוטה מבדרת ומעוררת מחשבה, אלא מצב שרבים פוגשים, בחיים אישיים, בניהול עסקים ואפילו הנהגות של מדינות.


ניכנס לעניין ונבין איך ניקלעים לפרדוקס הבעייתי ומה לעשות כדי להימנע ממנו או להיחלץ.


פרדוקס אכילס והצב

הפרדוקס של אכילס והצב הוא דילמה מפורסמת שהציב בעת העתיקה הפילוסוף היווני זנון מאליאה. הפרדוקס נועד לאתגר את ההבנה שלנו לגבי תנועה ותפיסת האינסוף ומכיל משמעויות פרקטיות.

התרחיש:

  • הגיבור המיתולוגי אכילס, רץ מהיר רגליים, נמצא במרוץ עם צב שנע לאט.
  • אכילס נותן לצב יתרון, נניח של 100 מטר.
  • בזמן שאכילס רץ, הצב ממשיך לנוע קדימה, מתקדם בקצב האיטי שלו.
  • זינו טוען שאכילס, שמכוון להגיע למקום בו נמצא הצב, לא יעקוף את הצב, למרות היותו מהיר הרבה יותר.

הפרדוקס נובע מהטעמים הבאים:

  • המטרה של אכילס הוגדה להגיע למקום בו נמצא הצב.
  • אכילס מגיע תחילה לנקודה שבה התחיל הצב.
  • עד שאכילס מגיע לנקודה הזו, הצב מתקדם מרחק מסוים, גם אם הוא קטן.
  • ואז, עד שאכילס רץ ומגיע לעמדה החדשה של הצב, הצב זז שוב, ונוצר פער חדש.
  • התהליך הזה נמשך בלי סוף, כשאכילס כל הצמן מתקרב אבל אף פעם לא ממש מגיע אל הצב.

משמעות הפרדוקס

הפרדוקס של אכילס והצב מדגיש את מגבלות ההבנה האינטואיטיבית שלנו לגבי תנועה והאינסוף.

הוא מעודד אותנו לחשוב בביקורתיות על טבעה של המציאות והקשר בין מרחב, זמן ותנועה ומה זה באמת אומר להגדיר יעד ולהגיע אליו.

הפרדוקס עורר מאות שנים של ויכוחים פילוסופיים ומתמטיים, ותרם לפיתוח תחומי מחשבה שונים.


פרק שיעניין אותך:  בואו נשחק - טרגדיית ההמונים, כשמשאירים את חדר האוכל מלוכלך


הפרדוקס בחיים האמיתיים

הפרדוקס של אכילס והצב, למרות שהוא לכאורה תיאורטי, יכול להתבטא בסיטואציות שונות בחיים האמיתיים. הנה כמה דוגמאות:

אישית:

  • לימוד מיומנות חדשה:
    דמיינו שאתם מנסים לשלוט במיומנות מורכבת כמו נגינה בכלי. אתם מתאמנים בחריצות, אבל ההתקדמות מרגישה איטית בקצב דועך. לפעמים, זה עשוי להרגיש כאילו אף פעם לא מגיעים למטרה, בדיוק כמו שאכילס לכאורה אף פעם לא תופס את הצב.
  • החזר חוב:
    כאשר נאבקים עם החזר חוב גדול, זה יכול להרגיש כמו מרוץ נגד הזמן. משלמים תשלומים, אבל הריבית ממשיכה להצטבר, מה שגורם לתחושה שכל הזמן נמצאים בפיגור. בדיוק כפי שאכילס חייב כל הזמן לגשר על הפער עם הצב, עליך לצמצם ללא הרף את יתרת החוב כדי להגיע ליעד.
  • ירידה במשקל:
    בדומה להחזר חוב, המסע המפרך להשגת משקל רצוי יכול להרגיש כמו מרדף מתמשך ללא קץ. אפשר להקפיד על תוכנית הדיאטה ופעילות גופנית, אבל ההתקדמות יכולה להיות איטית מאוד ומתסכלת. הפרדוקס של אכילס והצב יכול לשקף את ההרגשה שלעולם לא ממש מגיעים ליעד הרצוי.

ארגונית:

  • תחרות בשוק:
    בשוק תחרותי, חברות שואפות כל הזמן לצבור נתח שוק ולהתעלות על מתחרותיהן. עם זאת, השגת עמדה דומיננטית יכולה להרגיש כמו מרדף ללא קו סיום ברור. בדיוק כפי שאכילס רודף אחרי הצב, חברות חייבות להסתגל ולחדש כל הזמן כדי להקדים את המתחרים שלהן בהגעה לשוק.
  • מחקר ופיתוח:
    מדענים ומהנדסים מקדישים לעתים קרובות את כל הקריירה שלהם להתמודדות עם אתגרים מורכבים ולהשגת תגליות פורצות דרך. תהליך המחקר והפיתוח יכול להיות ארוך ומפרך, עם התקדמות ומכשולים מצטברים. הפרדוקס של אכילס והצב יכול לדמות את המאבק של חתירה למטרה שחמקמקה לכאורה.
  • שינוי חברתי:
    תנועות הדוגלות בצדק חברתי ובשוויון, כמו גם שינויים לכיוון מטרות אחרות, מתמודדות לרוב עם התנגדות מושרשת בתרבות, מנהגים ומערכות וההתקדמות איטית. המאבק לשינוי יכול להרגיש כמו מרדף מתמשך אחר אידיאל רחוק שאף פעם לא יושג במלואו, בדומה למרדף של אכילס אחר הצב.


פרק שיעניין אותך:  כיצד לקבל החלטות טובות יותר? - תגליות החוקרים


הופעת הפרדוקס בהיסטוריה

לאורך ההיסטוריה, מדינות התמודדו עם מצבים הדומים לפרדוקס של אכילס והצב. הנה כמה דוגמאות בולטות:

  • המלחמה הקרה:
    היריבות בת עשרות שנים בין ארצות הברית לברית המועצות התאפיינה במרוץ חימוש מתמיד והתקדמות טכנולוגיה צבאית תחרותית. שתי המעצמות חתרו לעליונות, הזרימו המון משאבים לפיתוח צבאי והשתתפו במלחמות פרוקסי גיאופוליטיות. עם זאת, השגת ניצחון מכריע או דומיננטיות ברורה התגלתה חמקמקה. בדיוק כמו שאכילס, לכאורה, מעולם לא תפס את הצב, אף אחת מכוחות העל לא השיגה דומיננטיות צבאית מוחלטת, והסכסוך הסתיים בסופו של דבר בקיפאון מדיני, והוכרע לבסוף על ידי לחצים כלכליים.
  • חקר החלל:
    המירוץ להגיע לחלל ולחקור את מסתורי הקוסמוס כלל כמה מדינות מובילות שהתחרו בהתקדמות טכנולוגית ותגליות פורצות דרך. למרות שההתקדמות הייתה מדהימה, השגת יעדים סופיים כמו הקמת בסיס קבוע על הירח או הגעה למאדים מרגישה כמו מרדף מתמיד, ועד היום אינה מושגת. הפרדוקס של אכילס והצב יכול לשקף את המרדף האינסופי לכאורה אחר חקר וידע נוסף והישגים ממשיים במרחב שהוא עצום ומאתגר מכפי שניתן לתפוס באופן אינטואיטיבי.
  • תנועות שחרור קולוניאליות:
    מדינות רבות תחת שלטון קולוניאלי התמודדו במאבקים ארוכים ומפרכים לעצמאות. תנועות אלו התמודדו לעתים קרובות עם כוח צבאי וכלכלי חזק של מעצמות ומשמעותי יותר מהמתיישבים שלהן. אמצעות התנגדות מתמשכת, תמרון פוליטי ותמיכה בינלאומית, הם פירקו בהדרגה את מבני הכוח הקולוניאליים. הפרדוקס של אכילס והצב יכול לתפוס את רוחן של תנועות השחרור הללו, שבהן ניצחונות קטנים לכאורה שנפרסו על פני זמן ארוך מאוד, הגיעו בסופו של דבר לתוצאה בהשגת עצמאות למדינות רבות.
  • פיתוח כלכלי:
    מדינות מתפתחות מתמודדות לעתים קרובות עם האתגר של להדביק את הקצב של הכלכלות המפותחות. עליהן ליישם רפורמות כלכליות, למשוך השקעות זרות ולבנות תשתיות. התהליך יכול להיות איטי ועתיר קשיים. הפרדוקס של אכילס והצב יכול לשקף את המאבק של מדינות מתפתחות השואפות להשיג שגשוג כלכלי ולגשר על הפער עם המדינות המפותחות.
  • קיימות סביבתית:
    המאבק בשינויי האקלים וההידרדרות הסביבתית מחייב שיתוף פעולה גלובלי ופעולה קולקטיבית שקשה מאוד ליישם. השגת התקדמות משמעותית כרוכה בהתגברות על אתגרים מורכבים כמו אינרציה פוליטית, אינטרסים כלכליים וסדרי עדיפויות סותרים. הפרדוקס של אכילס והצב יכול לתאר את המרדף האינסופי והמאמץ המתמשך לצמצם נזקים סביבתיים ולהשיג עתיד בר קיימא.


פרק שיעניין אותך:  הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים


מלחמות ארה"ב שנתקעו בפרדוקס

ניתן להשתמש בדימוי הפרדוקס של אכילס והצב בתיאור המלחמות בווייטנאם, עיראק ואפגניסטן, ולהדגיש את האתגרים של השגת ניצחונות ברורים והכרעה בסכסוכים מורכבים.

מלחמת וייטנאם (1954-1975):

  • אכילס: ארצות הברית, עם כוחה ומשאביה הצבאיים המעולים.
  • הצב: הווייט קונג, כוח גרילה בעל מוטיבציה גבוהה ומסתגל.

קווי דמיון לפרדוקס:

    • ניצחון חמקמק: למרות גרימת אבדות משמעותיות לויאט קונג, ארה"ב התקשתה להשיג ניצחון מכריע. טקטיקת הגרילה והמורכבות הפוליטית של המלחמה הקשו על זיהוי האויב בסביבה אזרחית וההקשתה על פגיעה בו ישירות. זה הביא לסכסוך ממושך ויקר שהסתיים בסופו של דבר בנסיגה של ארה"ב.
    • התקדמות מצטברת: ארה"ב השיגה רווחים מצטברים בשטח מניצחונות בכל הקרבות והסבה הפסדים כבדים לויאט קונג בציוד ובחיי חיילים וסבל לאוכלוסייה התומכת. ניצחונות אלה לא תורגמו ליתרון אסטרטגי גדול מספיק, והווייט קונג המשיך לעשות התנגדות יעילה.
    • תסכול ודמורליזציה: ככל שהמלחמה התארכה, הציבור האמריקני הפך מתוסכל יותר ויותר מחוסר ההתקדמות, ההוצאה הכלכלית והאבדות בנפש. זה הוביל להגברת הלחץ המקומי לסגת מווייטנאם, ובסופו של דבר תרם לסיום המלחמה.

מלחמה בטרור בעיראק (2003-2011):

  • אכילס: ארצות הברית, עם הצבא העוצמתי והטכנולוגיה המתקדמת שלה.
  • הצב: המורדים העיראקים, המורכב מקבוצות סוניות ושיעיות שונות המתנגדות לכיבוש האמריקני.

קווי דמיון לפרדוקס:

    • מטרות לא ברורות: לארה"ב הייתה הגדרה ברורה של מהו ניצחון בעיראק, מה שהוביל למשימה מעורפלת ומשתנה. הדבר הקשה על מדידת ההתקדמות והערכת האפקטיביות של פעולות צבאיות.
    • אויב מתפתח: המרד העיראקי הוכיח את עצמו כבעל יכולת הסתגלות רבה, ששינה טקטיקות וניצל חולשות באסטרטגיה האמריקנית. זה הקשה על ארה"ב לשמור על יתרון מכריע.
    • מחיר גבוה ונפגעים: המלחמה בעיראק התבררה כיקרה הן מבחינת חיי אדם והן מבחינת משאבים. ארה"ב ספגה אבדות משמעותיות והוציאה טריליוני דולרים על המאמץ המלחמתי.

מלחמה בטרור באפגניסטן (2001-2023):

  • אכילס: ארצות הברית ובעלות בריתה, עם נוכחות צבאית גדולה וטכנולוגיה מתקדמת.
  • הצב: הטליבאן וקבוצות מורדים אחרות, מיומנים בלוחמת גרילה ומכירים לעומק את השטח האפגני.

קווי דמיון לפרדוקס:

    • קשיים בבניית אומה: ארה"ב ובעלות בריתה התמודדו עם אתגרים משמעותיים בבניית ממשלה באפגניסטן שהיא יציבה ומתפקדת. זה נבע משחיתות של בעלי תפקידים, פילוגים שבטיים שורשיים, והאיום המתמשך של הטליבאן.
    • התקוממות מתמשכת: הטליבאן נשאר בעל כושר עמידה לאורך כל המלחמה, תוך ניצול הכרת המורכבות של הפוליטיקה האפגנית ואת מגבלות הכוח הצבאי של ארה"ב כגורם רחוק, זר וחיצוני. למרות לחץ משמעותי, הטליבאן סירב להיות מובס סופית והצליח בהדרגה לשקם את כוחו.
    • סכסוך פתוח: לאחר עשרות שנים של מלחמה, אפגניסטן נותרה מדינה עם מערכת שלטון שברירית ועתיד לא ברור. ארה"ב ובעלות בריתה הסיגו את רוב חייליהן, והותירו את ממשלת אפגניסטן להתמודד עם הטליבאן בכוחות עצמה, ללא הצלחה.

לקחים:

מלחמות אלו מדגישות את מגבלות הכוח הצבאי ואת האתגרים של השגת ניצחונות ברורים בסכסוכים מורכבים. הפרדוקס של אכילס והצב משמש תזכורת לכך שאפילו הכוחות החזקים ביותר יכולים להתקשות להתגבר על אויב חמקמק ומסתגל, כאשר המטרה אינה בת קיימא וברורה באופן מובהק וידוע כיצד להשיגה.

לקחים חשובים להתערבויות צבאיות ופוליטיות, הן שימת דגש על החשיבות של:

  • יעדים ברורים ואסטרטגיות יציאה:
    הגדרת יעדים ברורים ופיתוח תוכנית להתנתקות ויציאה הם חיוניים כדי להימנע מלהסתבך בסכסוכים ממושכים, שוחקים ויקרים.
  • הבנת ההקשר המקומי:
    הבנה עמוקה של ההיסטוריה, התרבות והדינמיקה הפוליטית המקומית חיונית לפיתוח אסטרטגיות יעילות ולבניית תוכנית להשגת שלום בר קיימא ושגשוג אזרחי וכלכלי.
  • כבוד לאוכלוסיות המקומיות:
    שימוש בכוח מופרז והתעלמות מנפגעים אזרחיים עלולים להרחיק את האפשרות לתמיכה של האוכלוסייה המקומית ולעורר התנגדות נוספת וליצור קן לגיוס תומכי התנגדות לסבבים הבאים.
  • התמקדות בפתרונות ארוכי טווח:
    התערבויות צבאיות לבדן אינן יכולות לפתור בעיות פוליטיות וחברתיות מורכבות. טיפול בגורמים השורשיים לסכסוך באמצעות דיפלומטיה, סיוע לפיתוח אזרחי וכלכלי ושיתוף פעולה אזורי עם המדינות הגובלות, חיוני להשגת הסדרי שלום בר קיימא.


פרק שיעניין אותך:  לשגשג בעולם האקראי כשמחפשים וודאות


מותגים שהתמודדו עם הפרדוקס

לאורך ההיסטוריה, מותגים מפורסמים מצאו את עצמם מתמודדים עם מצבים הדומים לפרדוקס של אכילס והצב. הנה כמה דוגמאות בולטות:

  • קודאק ועלייתו של הצילום הדיגיטלי:
    קודאק Kodak הייתה המנהיגה הבלתי מעורערת בתעשיית הצילום, ששלטה בשוק סרטי הצילום במשך עשרות שנים. החברה לא הצליחה להסתגל לעלייה המהירה של הצילום הדיגיטלי, למרות שהובילה בפיתוח הטכנולוגיות הדיגיטליות בתחילת הדרך. החברה נצמדה יותר מידי זמן למודל העסקי המסורתי של סרטי הצילום, ולא עשתה שינוי כיוון מהר מספיק. ככל שהמצלמות הדיגיטליות הפכו לזולות ונפוצות יותר, גודל השוק בו פעלה קודאק ירד בהתמדה, מה שהובילה לפשיטת רגל בשנת 2012. זוהי דוגמה קלאסית לאופן שבו אפשר להתגבר על מוביל דומיננטי לכאורה על ידי מתחרה שמאמץ חדשנות ושינוי.
  • בלוקבאסטר ומהפכת הסטרימינג:
    בלוקבאסטר Blockbuster היתה ענק בתעשיית השכרת קלטות הווידאו ו-DVD, והתהדרה ברשת עצומה של חנויות ובבסיס לקוחות נאמן. החברה לא הצליחה לצפות את המעבר לשירותי סטרימינג מקוונים כמו נטפליקס. ניסיון כניסתה המאוחר של בלוקבסטר לשוק הסטרימינג, יחד עם מודל ההשכרה המיושן שלה, שאיחרה לוותר עליו, התבררו כבלתי מספיקות כדי להתמודד עם הנוחות והמחירים האטרקטיבים של שירותי סטרימינג. בלוקבאסטר הגישה בקשה לפשיטת רגל ב-2010, כשהיא קורבן לחוסר היכולת שלה להסתגל מהר לשוק המשתנה של תעשיית הבידור והמדיה.
  • נוקיה ועלייתם של הסמארטפונים:
    נוקיה Nokia הייתה השחקן הדומיננטי בשוק הטלפונים הסלולריים. ידועה במכשירים עמידים ואמינים. החברה לא העריכה נכון את ההשפעה של סמארטפונים ועלייתם של ממשקי מסך מגע. ההיצמדות של נוקיה למערכת ההפעלהשלה  Symbian, בעוד שסירבה לאמץ את מערכות אנדרואיד או iOS, התבררה כטעות קטלנית. נתח השוק של החברה צנח, והיא נרכשה בסופו של דבר על ידי מיקרוסופט בשנת 2013. מקרה זה מדגיש את סכנות השאננות ואת החשיבות של צפייה לעתיד והתאמה לטכנולוגיות המתפתחות.
  • BlackBerry ומלחמות הסמארטפונים:
    BlackBerry הייתה שם נרדף לתקשורת סלולרית עסקית, פופולרית במיוחד בקרב אנשי מקצוע ואנשי עסקיים בשל שירותי הדוא"ל וההודעות המאובטחים. המערכת האקולוגית הסגורה של החברה והתגובה האיטית לפיתוח ממשקי מסך מגע הביאו לנפילתה. BlackBerry לא הצליחה להתחרות ביעילות במכשירי האייפון והאנדרואיד, שהציעו חוויה ידידותית יותר למשתמש ומגוון רחב יותר של יישומים ממגוון מפתחים רחב. זה הביא לירידה משמעותית בנתח השוק של בלקברי, והחברה העבירה בסופו של דבר את המיקוד שלה לתוכנה ושירותים.


להורדה חינם, דף עבודה: תבנית תמצית מנהלים One Pager


זיהוי הפרדוקס בעסקים

מנהלי עסקים יכולים לזהות שהם חיים וריאציה של הפרדוקס של אכילס והצב בזיהוי הסימנים הבאים:

1. התקדמות, ללא פריצות דרך:

  • נראה שהמאמצים מניבים רק שיפורים קטנים באופן מתמשך, ללא פריצות דרך משמעותיות או קפיצות קדימה.
  • ניתן לראות זאת בנתוני מכירות שאינם מתפתחים, היעדר צמיחת נתח השוק או מחזורי פיתוח חדשנות איטיים.

2. תסכול ודמורליזציה:

  • העובדים מתוסכלים מחוסר ההתקדמות, מה שמוביל לירידה במוטיבציה ובמעורבות.
  • זה יכול להתבטא בשיעורי תחלופה גבוהים, ירידה בפריון ובסביבת עבודה שלילית.

3. קושי לזהות ולרתום את ה"צב" (המטרה):

  • התחרות כאוטית או שכוחות השוק חמקמקים וקשה להגדיר אותם.
  • זה יכול לנבוע מסביבה שמשתנה במהירות, כניסת טכנולוגיות משבשות או חוסר הבנה של צרכי הלקוח.

4. יעדים לא ברורים או משתנים:

  • היעדר חזון ברור או יעדים ארוכי טווח עם תוכנית להשגתם, מובילים להתמקדות בניצחונות קצרי טווח והתאמות טקטיות ללא כיוון אסטרטגי.
  • זה יכול לגרום לבזבוז משאבים, החמצת הזדמנויות וחוסר התאמה בתוך הארגון.

5. הסתמכות יתר על הצלחות קודמות:

  • היצמדות לאסטרטגיות מיושנות ומודלים עסקיים שעבדו בעבר אבל אינם עובדים יותר בסביבת השוק הנוכחית.
  • הדבר עלול להוביל לחוסר חדשנות וחוסר יכולת להסתגל להעדפות הלקוח ולפעולות המתחרים המשתנות.


פרק שיעניין אותך:  7 הטיות קוגניטיביות שפוגעות במנהיגים


פתרון הפרדוקס והשגת ניצחון

ברגע שמנהלים מזהים את הסימנים של הפרדוקס שבמשחק, הם יכולים לנקוט בצעדים כדי לפתור אותו ולהשיג הצלחה:

1. הגדר מחדש את ה"צב" (המטרה):

  • ערכו מחקר שוק וניתוח מתחרים כדי לקבל הבנה מעמיקה יותר של הדינמיקה בשוק ולזהות את האתגרים האמיתיים.
  • זה עשוי לכלול זיהוי מתחרים חדשים, הבנת נקודות הכאב של הלקוחות וניתוח מגמות מתפתחות.

2. הגדר יעדים ברורים, ברי השגה ומדידים:

  • קבעו חזון ברור ויעדים ארוכי טווח לארגון, כולל הקצעת המשאבים הנדרשים להשיגם.
  • חשוב שהיעדים יוגדרו כך שיהיו רלוונטים וכדאיים במועד העתידי, שצפוי שיושגו ולאחר השקעת כל המשאבים הנדרשים.
  • חלקו את המטרות הגדולות ליעדי ביניים קטנים יותר שניתנים למדידה כדי ליצור אבני דרך ונקודות בקרה ולעקוב אחר ההתקדמות ולהעריך את האפקטיביות.

3. התמקדות בחדשנות וזריזות:

  • עודדו חשיבה יצירתית והתנסות לפיתוח פתרונות חדשים והתאמה לתנאי השוק המשתנים.
  • זה עשוי לכלול השקעה במחקר ופיתוח, אימוץ מתודולוגיות פיתוח גמישות וטיפוח תרבות של חדשנות.

4. בנו צוות חזק:

  • השקיעו בהכשרת ופיתוח עובדים כדי ליצור כוח עבודה מיומן וחדור מוטיבציה.
  • חשוב שאנשים יהיו בעלי ההכשרות והניסיון המתאימים כדי להצליח בתפקידם.
  • עודדו שיתוף פעולה ותקשורת פנימית טובה כדי לטפח תחושה של בעלות משותפת ולקיחת אחריות.

5. מעקב והסתגלות באופן רציף:

  • עקבו באופן קבוע אחר ההתקדמות לעבר יעדים ואבני הדרך והשתמשו בנתונים ויצירת מדדים כדי לזהות תחומים לשיפור.
  • היו מוכנים להתאים אסטרטגיות וטקטיקות המבוססות על מידע חדש והתפתחויות בשוק.

6. אמצו את הכישלון כהזדמנות למידה:

  • עודדו ביצוע ניסויים וקבלו את המציאות שלא כל הניסיונות יצליחו.
  • תמיד יש סיכוי לכישלון ושום הצלחה של מאמץ או השקעה אינו מובטח.
  • קחו אחריות על הכישלונות. למדו מהכישלונות והשתמשו במסקנות מניתוח המידע שלהם כדי לשפר את המאמצים העתידיים.

7. לטפח פרספקטיבה ארוכת טווח:

  • הכירו בכך שהשגת שינוי משמעותי והצלחה לוקח זמן וצפויים בדרך קשיים, בעיות ורגעים קשים.
  • היו סבלניים ומתמידים ביישום אסטרטגיות ובחתירה להשגת יעדים ארוכי טווח.


מוכנים לעבוד על השבחת העסק והפיכתו לנכס?

מזהים צורך בשדרוג השגרות הניהוליות והכלים?

אוכל לסייע בזיהוי הפערים, הכנת תכנית עבודה ומעקב אחר ההתקדמות, עד להצלחה.

צרו קשר בהקדם!

 

לא לפספס! הרשמו לקבל פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

השיר שגרם לטוני רובינס להתייפח: הרצון לנצח - ווינס לומברדי