השפעת צבע על מותג ומכירות

 


"צבע הוא כוח שמשפיע באופן ישיר על הנשמה" - ווסילי קנדינסקי


לצבעים יכולה להיות השפעה עצומה על החלטת הצרכן לרכוש או על התגובה בתת מודע למיתוג. עם שלוש השניות שיש כיום לשכנע מבקרים באתר או צופים במדיה חברתית להגיב, חשוב להשתמש בצבעים, בתמונות ובהודעות בצורה הטובה ביותר שאנחנו יכולים.

כאשר המוח שלנו מעבד תמונות במהירות שהיא פי 60,000 יותר מהירה מקריאת טקסט, לצבע יכולה להיות השפעה עצומה על יחס ההמרה של דף הנחיתה שלך או של התגובות לפוסט. 

בחירת צבעים היא דרך להעביר מסרים ורגשות תוך שניות ספורות, וגם להשפיע על יצירת תדמית שמתקבעת לטווח ארוך באמצעות חזרתיות והתמדה. כאשר אנו משתמשים בצבעים הנכונים, הם יכולים להשפיע רגשית על המבקרים שלנו ולכוון אותם לפעולה.

על פי מחקרים, 85 אחוז מקונים מציינים צבע כסיבה משמעותית לכך שהם בוחרים לרכוש מוצר ונראה שצבע מגדיל את הכרת המותג ב -80 אחוז, כאשר מתבצע תהליך מיתוג משמעותי ונכון. 

אומרים שאנשים מקבלים החלטות בתת מודע בפחות מ 90 שניות, וצבע הוא דרך נהדרת להשפיע על כך.

לכל צבע, ישנם תחושות שהוא מעורר במתבוננים. קיימים הבדלי תרבות בעולם, אך לרובנו, המשתייכים לעולם המערבי, התייחסות דומה לצבעים.


השפעת צבעים לפי מין וגיל

תלוי בסוג המוצר או השירות שאתם מציעים, ובתעשייה בה אתם פועלים, העדפות מגדריות עשויות לשחק במידה ניכרת בהחלטות רכישה. כדאי להבין אילו צבעים משכנעים מגדר מסוים להישאר ולהעמיק קשר או לבצע רכישה.

על פי מחקר שערכו חברת הצבעים האמריקאית Sherwin Williams, צבעים הפונים בעיקר לנשים הם כחול, סגול וירוק, ואילו כתום, חום ואפור פחות מושך אותן.

באתרים רבים המכוונים לנשים, משתמשים בצבע הוורוד כדי להקרין רגשות רגועים, מלאי תקווה וחיוביים כלפי קניית ביגוד, תמרוקים ועוד.

על פי אותו מחקר שערכה חברת שרווין וויליאמס, גברים העדיפו כחול, ירוק ושחור, בעוד שחום, כתום וסגול היו הכי פחות אהובים.

ילדים ואנשים צעירים נוטים להעדיף צבעים חמים יותר הקשורים לתחושות חיוביות ורמת אנרגיה גבוהה. אלה כוללים אדום, כתום, ורוד וצהוב. 

עבור צעירים, חום, סגול, צהוב וכחול קשורים בדרך כלל לעצב ושליליות.


פרק שיעניין אותך: העסק שלך צריך מעריצים שרופים


צבעים וסוגי צרכנים

לצבע יש גם יכולת ייחודית למשוך סוגים מסוימים של צרכנים ולהשפיע על התנהגות במהלך הקניות והאינטראקציה איתכם.

קונים אימפולסיבים או רגשיים, נוטים להימשך לשחור, כתום אדום וכחול רויאל. על כך מעידים הצבעים שנמצאים במסעדות ואריזות של מזון מהיר, בפרסום בקניוני אאוטלט ומכירות חיסול.

קונים שמוגבלים בתקציב נוטים להיות מושפעים מכחול כחול כהה. עדות לכך היא ערכות הצבעים האופייניות המצויות בחנויות כלבו גדולות ובבנקאות קימעונאית.

קונים מסורתיים נמשכים לוורוד, כחול בהיר ווורד. חנויות בגדים ישתמשו בצבעים אלה כדי למשוך קונים מסורתיים לחנויות שלהם.


חוברת עבודה להורדה חינם! – יצירת מסר שיווקי ממגנט


מעיצוב לרגש

שימוש ובחירת צבע היא אחת הדרכים העדינות והיעילות להחדיר רגש ספציפי לשיקולי הלקוח. צבעים יכולים לגרום לנו להרגיש שמחים או עצובים, נינוחים או עצבניים, ואפילו רעבים. מחקרים שונים מראים שצבעים מסוימים מעוררים רגשות מסוימים, ועל ידי הבנת פסיכולוגיית הצבע ניתן ליצור קשר רגשי עם הצרכנים ולהניע אותם.



על צבעים ורגשות בשיווק

הקשר בין צבע לרגשות בשיווק הוא נושא שנלמד היטב. פסיכולוגיית הצבע היא המחקר של האופן שבו צבעים משפיעים על התנהגות אנושית וקבלת החלטות. בשיווק, צבע יכול להשפיע על האופן שבו קונים תופסים מותגים ומוצרים שונים, ולכן חיוני לבחור את הגוונים המתואמים את המטרות וקהל היעד של העסק שלך.

לצבעים שונים יש השפעות פסיכולוגיות שונות על הצרכנים. לדוגמה, אדום קשור לעתים קרובות להתרגשות, תשוקה וסכנה. כחול מזוהה עם רוגע, שלווה ואמון. ירוק קשור לטבע, צמיחה ורעננות. צהוב קשור לאושר, אופטימיות ויצירתיות.

בשימוש יעיל, צבע יכול להיות כלי רב עוצמה לשיווק. זה יכול לעזור ליצור מצב רוח או אווירה מסוימת, להעביר מסר ספציפי, או פשוט להפוך מוצר או מותג למושכים יותר לצרכנים.

הצבעים המובילים והשפעתם

צהוב

צהוב הוא צבע נהדר כדי להעניק אנרגיה עדינה לפרסום או אתר. צהוב משמש בעיקר לעורר אושר, צחוק, תקווה ואור שמש. עם זאת, עליך להשתמש בצהוב במשורה מכיוון שהוא יכול גם לגרות את העיניים אם הוא מוגזם. 

דוגמאות: חברת הדלק פז, מקדונלדס

אדום

אדום יכול להיות דרך נהדרת למשוך תשומת לב לאלמנט, כמו קריאה לפעולה, אך השתמשו במתינות מכיוון שהצבע יכול להיות מלחיץ. אדום יכול להעיר רגשות של תשוקה ואהבה, כמו גם כעס או סכנה. לאדום יש גם נטייה לגרום לנו להרגיש רעבים, ולכן אתה רואה שרשתות מזון מהיר עושות שימוש רב בצבעים האלה במיתוג שלהן. 

דוגמאות: ישראל היום, ערוץ 12, שטראוס

ירוק

השימוש בצבע ירוק יכול להדגיש התחדשות, ניקיון, בריאות ועושר. ירוק נמצא בדרך כלל במוסדות פיננסיים, שכן הוא מצביע על צמיחה, בריאות כלכלית ואפשרויות חדשות. ירוק ידוע גם כצבע הקל ביותר לעיבוד בעיניים, ויכול לשמש ברקעים כדי להקל עלינו להתמקד באלמנטים אחרים.

דוגמאות: בנק דיסקונט, טבע נאות, דור אלון

פרק שיעניין אותך: מה עושה מנהל פיתוח עסקי?

כתום

כתום הוא מזמין ומקרב יותר מאדום, אך עדיין תופס תשומת לב. כתום הוא אחד הצבעים הנפוצים ביותר ליצירת כפתורי קריאה לפעולה ולחיבור.

דוגמאות: בנק טפחות, אמזון

כחול

ראיית הצבע הכחול גורמת לגוף לשחרר כימיקלים והורמונים מרגיעים, מה שגורם לו לעורר בנו תחושות של הרגעה, שלווה ורוחניות. כחול כהה נמצא בדרך כלל בעיצובים ארגוניים מכיוון שהוא משדר יציבות ומקצועיות. כחול בהיר יותר מעניק תחושה מרגיעה וידידותית יותר. 

דוגמאות: טוויטר ופייסבוק, חברת המחשבים דל, בנק לאומי.

סגול

צבע סגול קשור ליצירתיות, אצילות, נוסטלגיה ועושר. כמו כחול, הוא יכול להיות גם בעל אפקט שליו ומרגיע, אולם בהתאם לגוון ניתן להשתמש בו גם ליצירת תחכום. ניתן להשתמש בסגול בכדי לגרום לעיצוב להראות יוקרתי או עשיר יותר, ולעתים קרובות משתמשים בו במוצרי יופי וטיפוח.

דוגמאות: סלקום, בנק איגוד


השפעת צבע על מעורבות

יש דוגמאות שבהן שינוי פשוט בצבע השפיע על רמת מכירות, אך זהו לעולם לא גורם יחיד. הצבעים צריכים לתמוך באותם תחושות ומסרים ששאר המרכיבים של מיתוג וחוויית לקוח יוצרים. החיבור של כל המרכיבים והאחידות במסר, הם אלו שיוצרים חיבור, אמון ומעורבות.

ההחלטה על צבעי דף הנחיתה או המותג שלך היא יותר מאשר נראות אסטטית, אלא אסטרטגיה. מכיוון שצבעים מתארים ומעוררים רגשות, אפשר להשתמש בהם באופן שמתקשר לחוויה מסוימת.


פרק שיעניין אותך: המותגים המובילים בעולם והדרך למתג כמוהם


תהליך לבחירה ויישום צבעים בשיווק ומיתוג

תהליך בחירה והטמעה של צבע לשיווק ומיתוג:

  1. הבן את קהל היעד שלך: הצעד הראשון הוא להבין את קהל היעד שלך. מה הדמוגרפיה שלהם? מה האינטרסים שלהם? מהם הערכים שלהם? לאחר שתבינו את קהל היעד שלכם, תוכלו להתחיל לבחור צבעים שימשכו אותו.
  2. חקר את הפסיכולוגיה של הצבע: ברגע שאתה מכיר את קהל היעד שלך, אתה יכול להתחיל לחקור את הפסיכולוגיה של הצבע. אילו צבעים קשורים לרגשות מסוימים? אילו צבעים קשורים לתעשיות מסוימות? מחקר זה יעזור לכם לבחור צבעים שיעוררו את הרגשות הרצויים בקהל היעד שלכם.
  3. בחר את הצבעים הראשיים והמשניים: לאחר שתבצע את המחקר שלך, אתה יכול להתחיל לבחור את הצבעים הראשיים והמשניים שלך. הצבע הראשוני שלך יהיה הצבע הבולט ביותר במיתוג שלך. הצבעים המשניים שלך ישמשו כדי להשלים את הצבע הראשי שלך.
  4. צור פלטת צבעים: לאחר שבחרת את הצבעים הראשיים והמשניים שלך, תוכל ליצור פלטת צבעים. לוח הצבעים שלך צריך לכלול מגוון של גוונים וגוונים של הצבעים הראשוניים והמשניים שלך. זה ייתן לך יותר גמישות בעת שימוש בצבע בחומרי השיווק שלך.
  5. השתמש בצבע באופן עקבי: לאחר שיצרת את פלטת הצבעים שלך, השתמש בה באופן עקבי בכל חומרי השיווק שלך. זה יעזור ליצור זהות מותג חזקה ולהפוך את המותג שלך למזוהה יותר.
  6. בדוק את הצבעים שלך: לפני שאתה משיק את הקמפיין השיווקי שלך, בדוק את הצבעים שלך עם קהל היעד שלך. זה יעזור לך לוודא שהצבעים שבחרת יעילים בהגעה לקהל היעד שלך.
  7. עקוב אחר התוצאות שלך: לאחר השקת הקמפיין השיווקי שלך, עקוב אחר התוצאות שלך. זה יעזור לך לראות עד כמה בחירות הצבע שלך אפקטיביות בהנעת תנועה, לידים ומכירות.

להלן כמה טיפים נוספים לבחירה והטמעת צבע לשיווק ומיתוג:

  • השתמש בצבע כדי ליצור מצב רוח או אווירה: ניתן להשתמש בצבע כדי ליצור מצב רוח או אווירה מסוימת בחומרי השיווק שלך. לדוגמה, אם אתה רוצה ליצור תחושה של התרגשות, אתה יכול להשתמש בצבעים בהירים ותוססים. אם אתה רוצה ליצור תחושת רוגע, תוכל להשתמש בצבעים רכים ומושתקים.
  • השתמש בצבע כדי להעביר מסר: ניתן להשתמש בצבע גם כדי להעביר מסר בחומרי השיווק שלך. לדוגמה, אם אתה רוצה לשדר תחושת אמון, אתה יכול להשתמש בכחול. אם אתה רוצה לשדר תחושה של יצירתיות, אתה יכול להשתמש בצהוב.
  • שימו לב להבדלים תרבותיים: המשמעויות של צבעים יכולות להשתנות מתרבות לתרבות. אז אם אתה משווק את המוצרים או השירותים שלך בעולם, הקפד להיות מודע להבדלים תרבותיים.

על ידי ביצוע שלבים אלו, תוכלו לבחור וליישם צבע לשיווק ולמיתוג בצורה יעילה ומושכת את קהל היעד שלכם.


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


להתייעצות ב Whatsapp עכשיו   לחצו כאן


לשליחת הודעת Telegram עכשיו לחצו כאן

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל


לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן


עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/



פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

היה לבוש בקפידה כדי לקבל יותר

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

ניהול איכות מוחלט - אדוארדס דמינג ומהפכת ה TQM