הגדר ונהל את המותג שהוא אתה


"צור סגנון חיים סביב המותג שלך, והקהל יעקוב אחריך" - אוה צ'ן

מיתוג אישי אינו אופציונלי יותר בעולם ניהול הקריירה החדש. מיתוג אישי הוא קריטי יותר מתמיד כי הוא מאפשר לאחרים להכיר אותך ולהבדיל בינך לבין כל האנשים האחרים באותה קטגוריה. מיתוג שמאפשר חשיפה לתשוקות שלך, לתכונות המפתח של האישיות שלך, לנקודות החוזק שלך ולהצעת הערך שלך לעולם, תבדיל אותך מאחרים ותחבר אותך לקהל היעד שלך.
כמו רישות עסקי Networking, או שיווק בכלל, המיתוג נוצר בתהליך ארוך והדרגתי של חשיפה חוזרת, בערוצים שונים, באופן שיוצר תדמית מובהקת, סיפור, אמינות ועניין.

מה אחרים מחפשים בך?
חברות, שותפים פוטנציאלים, מקשרים וממליצים מחפשים חיוניות, התאמה טובה וכימיה אישית באנשים שאיתם הם רוצים להתחבר. מיתוג מייצר חיבור וכימיה וגורם לך להתעורר לחיים על הנייר, באופן דיגיטלי, ובעמודי האינטרנט. .



הערוצים
יתכן שתבחר להופיע בבלוג, באתר אינטרנט אישי, בפייסבוק, ביוטיוב, בטוויטר, באינסטגרם, בסנפצ'ט, בפודקאסט שתיצור, או שתתארח בו, בכתבות יזומות, וכמגיב בבלוגים ובאתרי אינטרנט של אנשים וארגונים אחרים. כל פעילות שתעשה תתווסף לכלל החשיפה שלך ותתרום ליצירת תדמית ומיתוג. כל ערוץ שתבחר ומה שתעשה בו ישפיע אחרת, וכדאי לנסות כמה וכמה כיוונים.
לכל אחד מאיתנו כבר קיימת "חתימה דיגיטלית" ברחבי הרשת, ומוטב לשלוט בה ולנהל אותה. חפש של שלך או של אחר בגוגל, בפייבסוק וביוטיוב, ותגלה את החתימה הדיגיטלית הנוכחית.

עם כל כך הרבה אופציות לפעולה במדיה חברתית תוססת והשיח על המיתוג האישי שסובב אותנו בימים אלה, אין זה פלא שאנשים רבים מבולבלים לגבי מה זה באמת מיתוג ומה צריך לעשות.

הגדרה
טום פיטרס, הגורו לניהול עסקים,  טבע את המונח "מיתוג אישי" במאמרו ב -1997 "המותג שנקרא אתה"
הגדרה של מיתוג אישי,
המותג שלך הוא המוניטין שלך, או השילוב של תכונות אישיות, ערכים, מנהגים, עוצמות ותשוקות שאתה יוצר כדי לבדל את ההבטחה הייחודית שלך לעומת הערך של עמיתים ומתחרים שלך.
זה תלוי רק בך לזהות תכונות ומאפיינים אלה בתוכך, לשלב את הצעת הערך שלך בכל מה שאתה עושה, לתקשר מסר ברור ועקבי על פני ערוצים מרובים, מקוונים או לא מקוונים.

התועלת
אחד הדברים המועילים במיתוג אישי הוא שזה עוזר ליצור תחושה של כימיה  אשר נותנת לאחרים את התחושה שתהייה התאמה הטובה ביותר בינך לבינם ולבין הארגון שלהם.
הם מחפשים יותר מאשר את ההתאמה של מיומנות, ידע, וניסיון, אלא אנשים שיתאימו לתרבות הארגונית שלהם, לכן הם רוצים לדעת איזה סוג אדם אתה. אנשים שוכרים אנשים שהם אוהבים. המותג שלך עוזר להם להעריך אותך כאדם שהיו רוצים להיות בחברתו, לעבוד יחד איתו ובקיצור, את ההתאמה שלך.
זה אולי יפתיע אותך, אך כשמיתוג אישי מצליח, אנשים שתפגוש לראשונה, יתייחסו אלייך כאילו אתם מכרים וותיקים.

אולי יעניין אותך לקרוא: 5S כי סדר צריך להיות

הפעולות
בדוק את עצמך, ובצע את עשרת הפעולות הבאות, כדי להגדיר לעצמך, את עצמך, את המטרה שלך ואת מרכיבי המטרה, שכדי להתחבר איתם, אתה יוצר את המיתוג. הגילוי והחיבור לפעולות אלו מחייבים אותך לחפור עמוק ויכולים להיות חוויה אינטנסיבית ולפעמים כואבת, אך בסופו של דבר פותחים לך את העיניים, וממריצים אותך לפעולה נכונה. אתה תהיה חמוש במודעות למותג אישי משכנע שיהיה לעוגן שסביבו תוכל לארוג את הקריירה שלך או הפעילות השיווקית והמכירתית שלך..

1. הגדר חזון ומטרה
לפני שתגדיר את המותג שלך, תדאג לראות את התמונה הגדולה יותר של החזון שלך עבור העולם, ואת האופן זה משתקף בפנימיות שלך וכיצד תשתמש בו גד לעזור לעולם להבין את החזון שלך.

2. הגדר את הערכים והתשוקות שלך
אתה צריך להכיר את עצמך ואת מה שאתה רוצה וצריך לפני שתוכל להתקדם. מערכת האמונות שלך ועקרונות הפעולה הם הליבה של קביעה אם הזדמנות שנמצאת מולך אכן תתאים לך. אם התשוקות שמניעות אותך לא יבואו לידי ביטוי, אתה כנראה לא תהיה מאושר.

הורד חינם את חוברת העבודה: לגלות את הייעוד שלך IKIGAI

3. המטרות העיקריות שלך לשנה, שנתיים וחמש שנים
אתה חייב לדעת מה אתה מתכוון להשיג כדי שתוכל להרכיב תכנית פעולה אסטרטגית להגיע לשם.

4. הערכים שמייצגים המותג והערך העיקרי שלך
רשום מספר ערכים שמתארים באופן הטוב ביותר את הערך שאתה מציע. רשום מילים שמייצגות את האישיות שלך. הנה כמה אפשרויות, אבל אל תגביל את עצמך דווקא לאלה: משתף פעולה, גמישות, התמקדות קדימה, נטילת סיכונים, מקושר, ניסיון בינלאומי, חזון, דיפלומטי, אינטואיטיבי, מדויק, יוזם, אתי, אמיתי, קליל, קשוח, נגיש, קפדן, משימתי, אנליטי, חברתי.

5. נקודות החוזק שלך, מיומנויות ומוטיבציה
רשמו תפקידים ותחומי אחריות בהם אתם מצטיינים. העיסוקים בהם אתם מרגישים שאתם ממלאים את ייעודכם. המיומנויות שיהיה לארגון קצת קשה להשלים בהיעדרותכם. האפשרויות הן אינסופיות, אבל הנה כמה הצעות:
זיהוי בעיות, הצגת פרטים, הובלה, האצלה, ביצוע ניתוח כמותי מעמיק, מציאת עובדות, ניתוח נתונים, צפיית סיכונים, זיהוי מניעים, הדרכה, יזום חידושים, ניהול קונפליקט, כתיבה, הקשבה, תקשורת.

6. משוב מאלה שמכירים אותך הכי טוב
המדד האמיתי של המותג שלך הוא המוניטין שלך בעיניי אחרים. שים לב איך הם מציגים אותך בפני אחרים. בקש מהקרובים אליך לציין את תכונות המותג הבולטות שלך ואת עוצמות הליבה שלך בעיניהם. בדוק אם ההערכה העצמית שלך תואמת את המשוב שלהם.

7. ניתוח SWOT אישי (חוזקות - חולשות - הזדמנויות - איומים).
חוזקות וחולשות הן פנימיות, ומשמעותיות לערך הפוטנציאלי שלך למעסיק, שותף עסקי או לקוח. הזדמנויות ואיומים הם חיצוניים, ומאפשרים לך לחזות את כיווני פעולה רצויים וסכנות אליהם עליך להתכונן או להימנע..
SWOT הוא תרגיל מיתוג אישי שלא יסולא בפז, אשר מסייע להכין אותך לצמיחה בתחומים רבים בעתיד ושפר יציבות.
8. הגדרת קהל היעד שלך
עלייך לקבוע להיכן תרצה להתאים (תעשייה, נישה, תחום מומחיות). ללמוד מה מקבלי ההחלטות בתחום זה מחפשים כאשר הם בודקים מועמדים. יש לגלות היכן מקבלי ההחלטות האלה נמצאים ומה מילות מפתח שימשכו אותם. הציבי את עצמך לפניהם ועם מסר שמעניין אותם, כדי לכבוש את תשומת הלב שלהם.

9. הגדר את התחרות ומה מבדל אותך
דע מה התחרות שלך ומה אחרים מציעים עבור אותם הזדמנויות. קבע אילו תכונות, יכולות ותשוקות שלך, הופכות אותך לבחירה הטובה ביותר עבור מקבלי ההחלטות. זהה את הערך שאתה מביא. כזה שאין לאף אחד אחר.

10. זכור את 3 ה- C של מיתוג אישי
בהירות Clarity - להעביר באופן ברור מי אתה ומי אינך
עקביות Consistency - להביע את המותג שלך באופן עקבי ובכל ערוצי התקשורת - מקוון או לא מקוון
תוכן Contents - ליצור צבר הולך וגדל של נוכחות דיגיטלית שמייצרת ערך לאחרים, שקהלי היעד פוגשים

לא לפספס! קבל/י פרקים חדשים ומידע עדכני לאימייל להרשמה לחצ/י כאן


קישור לספר הניהול האינטרנטי מנכ"ל-360   http://www.ceo-360.net/


קישור לערוץ הסרטונים ב YouTube   לחצ/י כאן


קישור לייעוץ, מנטוריג ואימון עסקי ליזמים, בעלי עסקים ובכירים - לחצ/י: סטרטגו 360  

שלח/י לי אימייל לקשר מהיר לחצ/י כאן

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

8 סוגי אינטליגנציה שיכולים להביא להצלחה

אסטרטגיה עסקית קלאסית ע"פ מייקל פורטר

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו

תרשים גנט Gantt Chart המסלול לפרויקט מוצלח