ספר: גלגל התנופה - מטוב למצוין Good to Great מאת ג'ים קולינס


"הטוב הוא האויב של המצוין. מצוינות אינה תוצר של נסיבות. מצוינות, מסתבר, היא במידה רבה עניין של בחירה מודעת ומשמעת ביישום" - ג'ים קולינס


🚀 חשפו לנו את הסודות הכמוסים של מצוינות העסקית! 🤔💼


וגילו לנו שהדרך לביצועים עסקיים מרהיבים נמצאת גם במקומות לא צפויים.

התכוננו להיות מופתעים כשאנו חושפים את התובנות מהספר שעשה גלים בעולם העסקים "מטוב למצוין" Good to Great מאת ג'ים קולינס!


📚 אנו צוללים הפעם לתוך הטכניקות והאסטרטגיות שהפכו חברות טובות למובילות בתעשייה שלהן ולהיות יוצאות דופן ובעלות שם עולמי.
נפגוש מאפיינים של מנכ"לים עם מנהיגות כובשת ברמה 5, לכוח המטריף שנוצר בהתמודדות עם העובדות האכזריות של המציאות ועד לדרך ליצור לעסק גלגל תנופה של הצלחה שיוצרת תשתית להצלחה הבאה.
תגלו גישות שאינן נפוצות ושיגרמו לכם לשנות את מה שחשבתם על הצלחה עסקית.


💡 אל תתנו למתחרים שלכם להוביל עליכם בזמן שאתם מסתפקים בבינוניות. צאו לדרך שתוביל למצויינות.
נצא כאן למסע שיגדיר מחדש את הפוטנציאל של העסק וישחרר את הגדולה שקיימת בארגון שלך! 👇


תקציר הספר

"גלגל התנופה - מטוב למצוין" Good to Great הוא ספר עסקי רב מכר שנכתב על ידי ג'ים קולינס Jim Collins ופורסם בשנת 2001. הספר הוא תוצאה של פרויקט מחקר בן חמש שנים שנערך על ידי קולינס וצוותו, שחקרו את הגורמים המבדילים בין חברות שרק משיגות ביצועים ממוצעים מאלה שמשיגים גדלות מתמשכת.

ב"גלגל התנופה - מטוב למצוין", קולינס והצוות שלו זיהו קבוצה של חברות שחוו הצלחה ארוכת טווח ועשו ביצועים גבוהים מהעמיתים בתעשייה בפער משמעותי. הם התייחסו לחברות הללו כחברות "גדולות". המחקר כלל השוואת הביצועים הפיננסיים והמאפיינים הארגוניים של החברות הגדולות הללו עם קבוצה של חברות השוואה שהיו להן תנאים התחלתיים דומים אך לא הצליחו להשיג רמות דומות של הצלחה.

הספר מתאר מסגרת שקולינס מתייחס אליה כ"קונספט הקיפוד" כרעיון המרכזי מאחורי השינוי מטוב למצוין. קונספט הקיפוד מבוסס על משל הקיפוד והשועל, כאשר הקיפוד מייצג פשטות ומיקוד, בעוד השועל מסמל מורכבות וערמומיות. לדברי קולינס, חברות מעולות הן אלו שיש להן הבנה ברורה במה הן יכולות להיות הטובות ביותר (קונספט הקיפוד) וליישר את המשאבים והמאמצים שלהן בהתאם.

קולינס מזהה מספר עקרונות ומושגים מרכזיים התורמים לשינוי של חברה מטוב למצוין. אלו כוללים:

  • מנהיגות ברמה 5: החשיבות שיש למנהיגים בעלי שילוב של ענווה ונחישות עזה להניע את הצלחת החברה.
  • קודם מי, אחר כך מה: הרעיון שלחבר את האנשים הנכונים חשוב יותר מאסטרטגיה מפורטת מההתחלה.
  • להתמודד עם העובדות האכזריות: הצורך להתעמת ולטפל במציאות הקשה של מצבה של חברה במקום להתעלם או לצבוע אותן.
  • אפקט גלגל התנופה: התפיסה לפיה הצלחה מתמשכת מושגת באמצעות מאמצים עקביים ומצטברים אשר בונים מומנטום לאורך זמן.
  • מאיצים טכנולוגיים: ההבנה שיש להשתמש בטכנולוגיה כמאיץ להעצמת נקודות החוזק של החברה, ולא כתרופה לכל הבעיות.

"טוב עד נהדר" מספק מקרים רבים ודוגמאות מהחברות שנחקרו כדי להמחיש עקרונות אלה. הספר נועד לספק תובנות ועצות מעשיות למנהיגים וארגונים המבקשים לעבור מלהיות טובים להשגת גדולות ארוכות טווח.


מרכיבי להפוך עסק מטוב למצוין


פרק שיעניין אותך:   חמש הרמות של ניהול


עסק טוב לעומת מצוין

חברה שהיא רק טובה מציגה כמה מאפיינים שמבדילים אותה מחברה שהגיעה למצויינות. הנה השוואה בין השניים.

חברה טובה:

  • ביצועים ממוצעים: חברה טובה בלבד משיגה ביצועים פיננסיים ממוצעים בהשוואה לעמיתיה בענף. היא עשויה לחוות הצלחות תקופתיות או קפיצות זמניות של צמיחה אך לא מצליחה לשמור על ביצועים יוצאי דופן בטווח הארוך.
  • היעדר כיוון ברור: לחברה עלול להיות חסר חזון ברור ומשכנע המעורר השראה ומנחה את עובדיה. ייתכן שיש חוסר התאמה והתמקדות במה שהחברה יכולה להיות הטובה ביותר בו.
  • מנהיגות ממוקדת ברווח אישי: מנהיגות של חברה טובה בלבד עשויה לתעדף תהילה אישית, הכרה או רווח כספי על פני הצלחתו ארוכת הטווח של הארגון. גישה מרוכזת בעצמה זו פוגעת ביכולת ליצור תרבות של שיתוף פעולה ומחויבות.
  • ניהול כישרונות בינוני: החברה עשויה להיאבק במשיכה, פיתוח ושימור של כישרונות מובילים. ייתכן חוסר דגש על בניית צוות מסוגל ופיתוח צינור מנהיגות חזק.
  • התנגדות לשינוי: חברה טובה בלבד עלולה להתנגד להתמודדות עם מציאות קשה ולא להסתגל לדינמיקת השוק המשתנה. היא עשויה להסס לאמץ טכנולוגיות או גישות חדשות, ולהפריע ליכולתה לחדש ולהישאר תחרותית.

חברה שהגיעה למצויינות:

  • ביצועים יוצאי דופן מתמשכים: חברה שהגיעה לגדולה מתגברת בעקביות על עמיתיה בענף, ומציגה תוצאות פיננסיות יוצאות דופן לאורך תקופה ממושכת.
  • חזון ברור ומשכנע: לחברה יש הבנה ברורה במה היא יכולה להיות הכי טובה ומנסחת חזון משכנע שמעורר השראה בעובדים ובבעלי עניין. חזון זה משמש ככוח מנחה לקבלת החלטות והכוונה אסטרטגית.
  • מנהיגות ברמה 5: חברות גדולות מובלות על ידי מנהיגים ברמה 5 בעלי שילוב של ענווה אישית ורצון מקצועי. מנהיגים אלו נותנים עדיפות להצלחת הארגון ובונים תרבות של שיתוף פעולה, אחריות ושיפור מתמיד.
  • משיכת ופיתוח כישרונות מובילים: חברות גדולות נותנות עדיפות למשוך ולפתח אנשים מוכשרים המתיישרים עם החזון והערכים של החברה. הם משקיעים בבניית צינור מנהיגות חזק ובטיפוח תרבות של למידה וצמיחה.
  • אימוץ שינוי וחדשנות: חברות שמגיעות לגדולה מתמודדות עם העובדות האכזריות ומתאימות לנסיבות המשתנות. הם מאמצים טכנולוגיות חדשות וגישות חדשניות כדי להשיג יתרון תחרותי ולשפר ללא הרף את הפעילות שלהם.
  • ביצוע עקבי ופעולה ממושמעת: חברות גדולות נוקטות בגישה ממושמעת לביצוע ומקיימות בעקביות את הבטחותיהן. הם מתמקדים ביוזמות אסטרטגיות שמתיישרות עם החוזקות שלהם ושומרות על חתירה בלתי פוסקת למצוינות.

חשוב לציין שהמאפיינים הספציפיים של חברה מצוינת יכולים להשתנות בהתאם לתעשייה, ההקשר והנסיבות הספציפיות. עם זאת, ההשוואות לעיל מספקות סקירה כללית של ההבדלים בין חברה שהיא רק טובה לכזו שזכתה לגדולה, כפי שנדון בספר.


פרק שיעניין אותך:  חמש טעויות נפוצות של מנהלי עסקים


מנהיגות ברמה 5

העיקרון של "מנהיגות ברמה 5" מכוון לסוג מסוים של מנהיגים שיש להם שילוב ייחודי של ענווה אישית ושאיפה מקצועית, וכיצד סגנון מנהיגות זה תורם להפיכת החברה מטובה להגעה לגדולות.

מנהיגים ברמה 5 מאופיינים בחוסר האנוכיות שלהם ובמחויבות הבלתי מעורערת שלהם להצלחת הארגון ולא בתהילתם האישית או התהילה. הם מנתבים את השאיפה והאנרגיה שלהם לבניית חברה נהדרת במקום לחפש הכרה או תגמול אישי. ההתמקדות שלהם היא ביצירת הצלחה בת קיימא לטווח ארוך ולא ברווחים לטווח קצר.

הנה כמה היבטים חשובים של מנהיגות ברמה 5 וכיצד היא תורמת לשינוי של חברה:

  • ענווה: מנהיגים ברמה 5 מציגים ענווה באינטראקציות שלהם עם אחרים. הם מכירים במגבלות שלהם ונותנים קרדיט לאחרים על תרומתם. האגו שלהם כפוף למטרות ולחזון של הארגון. ענווה זו מטפחת סביבה של אמון, שיתוף פעולה ועבודת צוות בתוך החברה.
  • נכונות לקבל החלטות קשות: למנהיגים ברמה 5 יש את הרצון המקצועי לקבל החלטות קשות לטובת החברה, גם אם הן באופן אישי מאתגרות או לא פופולריות. הם נותנים עדיפות להצלחה ארוכת הטווח של הארגון על פני נוחות או פופולריות לטווח קצר. נחישות זו עוזרת להניע שינויים טרנספורמטיביים ויוצרת תרבות של מצוינות.
  • בניית צוות מסוגל: מנהיגים ברמה 5 מכירים בחשיבות של להקיף את עצמם עם אנשים מוכשרים המשלימים את החוזקות שלהם ומפצים על החולשות שלהם. הם מתמקדים במשיכה ושימור של האנשים הנכונים ומבטיחים שלארגון יש צינור מנהיגות חזק. על ידי בניית צוות מסוגל, מנהיגים ברמה 5 יוצרים בסיס בר קיימא להצלחת החברה.
  • תכנון ירושה: מנהיגים ברמה 5 משקיעים זמן ומאמץ בטיפוח יורשיהם ובפיתוח מנהיגים עתידיים בתוך הארגון. הם נותנים עדיפות להמשכיות המנהיגות ומבטיחים שהחברה תוכל לשגשג מעבר לכהונה שלהם. התמקדות זו בתכנון הירושה עוזרת לשמור על מומנטום הגדולות גם לאחר עזיבתם.

כדי לפתח מנהיגות ברמה 5 בתוך ארגון, הנה תהליך מוצע:

  1. לפתח מודעות עצמית: מנהיגים צריכים להעריך את החוזקות, החולשות והמניעים האישיים שלהם. חשבו על סגנון המנהיגות שלכם וזיהו תחומים שבהם תוכלו להשתפר. אמצו את הענווה והכירו בערך של צמיחה והתפתחות אישית.
  2. לטפח תרבות של ענווה: לטפח סביבה שבה ענווה מעודדת וחוגגת. הובילו בדוגמה והפגינו ענווה באופן עקבי באינטראקציות שלכם עם אחרים. עודדו תקשורת פתוחה וכנה וצרו מרחב שבו מוערכים נקודות מבט מגוונות.
  3. לטפח חזון משכנע: לפתח ולתקשר חזון ברור ומשכנע עבור הארגון שמעורר השראה ומעסיק עובדים. התאם את החזון עם המטרה והערכים של החברה כדי ליצור תחושה משותפת של מטרה והכוונה.
  4. השקיעו בפיתוח מנהיגות: תנו עדיפות לפיתוח כישורי מנהיגות בתוך הארגון. ספק הזדמנויות הכשרה, חונכות ואימון כדי לטפח כישרונות ולבנות צינור מנהיגות חזק. הדגש את החשיבות של צמיחה אישית ולמידה מתמשכת בכל הרמות.
  5. האצל והעצים: סמוך על הצוות שלך והאציל תחומי אחריות לאנשים בעלי יכולת. עודד אוטונומיה והעצמת עובדים לקבל החלטות ולקחת בעלות על עבודתם. צרו סביבה שבה לכל אחד יש הזדמנות לתרום ולצמוח.
  6. אמצו אחריות: קחו את עצמכם ואחרים אחראים לתוצאות והתנהגויות המתאימות לערכי החברה ולמטרותיה. קבע מדדי ביצוע ברורים וספק משוב קבוע כדי להבטיח שיפור מתמיד.
  7. לטפח תרבות של שיפור מתמיד: עודד ניסויים, חדשנות ולמידה מכישלונות. טיפוח חשיבה צמיחה בתוך הארגון, שבו טעויות נתפסות כהזדמנויות ללמידה וצמיחה.

על ידי ביצוע הצעדים הללו והתגלמות העקרונות של מנהיגות ברמה 5, מנהיגים יכולים לתרום לשינוי של החברה שלהם מטוב לגדול על ידי יצירת תרבות של מצוינות, טיפוח שיתוף פעולה והנעת הצלחה בת קיימא.


יעניין אותך לקרוא:  ארגון מצליח צריך מנהל בדרגה 5


דוגמאות למנהלים ברמה 5

היו מספר דוגמאות יוצאות דופן של מנהלים ברמה 5 המגלמים את התכונות המתוארות בספרו של ג'ים קולינס "טוב עד נהדר". למרות שאינה רשימה ממצה, הנה כמה דוגמאות בולטות:

  • הרב קלהר (Southwest Airlines): Herb Kelleher, המייסד והמנכ"ל לשעבר של Southwest Airlines, מצוטט לעתים קרובות כמופת למנהיגות ברמה 5. הוא הפגין שילוב יוצא דופן של ענווה ונחישות עזה, והעמיד את הצלחת החברה ואת רווחת עובדיה מעל רווח אישי. קלהר טיפח תרבות ייחודית של מעורבות עובדים, שירות לקוחות ומצוינות תפעולית, אשר תרמו לביצועים יוצאי דופן ולמנהיגות בתעשייה של Southwest.
  • אלן מולאלי (חברת פורד מוטור): Alan Mulally שימש כמנכ"ל חברת פורד מוטורי משנת 2006 עד 2014. הוא זוכה לשבחים על סגנון המנהיגות שלו ברמה 5, שכלל שקיפות, שיתוף פעולה והתמקדות בעבודת צוות. מולאלי הוביל את פורד תקופה מאתגרת, הרחיק את החברה מפשיטת רגל והפך אותה לארגון רווחי וחדשני. יכולתו לעורר השראה וליישר את הארגון כולו לעבר חזון משותף זוכה להכרה רחבה.
  • אן מולקהי (תאגיד זירוקס): Anne Mulcahy הפכה למנכ"לית של תאגיד זירוקס בשנת 2001 כשהחברה עמדה בפני משבר חמור. דרך גישת המנהיגות שלה ברמה 5, היא התמקדה בבניית אמון, שקיפות ושיתוף פעולה בכל הארגון. Mulcahy הוביל בהצלחה את התפנית של Xerox, תוך יישום אמצעים לחיסכון בעלויות, להחיות חדשנות ולהחזיר את אמון הלקוחות.
  • סאטייה נאדלה (Microsoft): Satya Nadella נכנס לתפקיד המנכ"ל של מיקרוסופט בשנת 2014. תחת הנהגתו, מיקרוסופט חוותה מהפך משמעותי, והעבירה את המיקוד שלה מגישה ממוקדת תוכנה בעיקרה לאסטרטגיה מגוונת יותר וממוקדת בענן. סגנון המנהיגות של נאדלה ברמה 5 מאופיין בצניעות שלו, בדגש על למידה מתמשכת ומחויבות חזקה להעצמת עובדים וטיפוח חדשנות.

דוגמאות אלו מדגישות מנהיגים המגלמים את תכונות המנהיגות ברמה 5 של ענווה, נחישות והתמקדות בהצלחת הארגון לטווח ארוך. הם מדגימים כיצד מנהיגות ברמה 5 יכולה לתרום לשינוי של חברות מטובות לגדולות.


קודם מי, אחר כך מה

העיקרון של "קודם מי, ואז מה" מדגיש את החשיבות של קיום האנשים הנכונים על הסיפון לפני גיבוש אסטרטגיה או תוכנית מפורטת. עיקרון זה מדגיש שחברות גדולות נותנות עדיפות לקבל את האנשים הנכונים בתפקידי מפתח בתוך הארגון ולהבטיח התאמה חזקה בין היכולות שלהן לבין החזון והערכים של החברה.

להלן חקירה של העיקרון וכיצד הוא תורם לשינוי של חברה מלהיות טובה להגעה לגדולות:

  • תעדוף אנשים על פני אסטרטגיה: העיקרון מאתגר את התפיסה המסורתית לפיה האסטרטגיה היא המניע העיקרי להצלחה. במקום זאת, זה מצביע על כך שהאנשים הנכונים בתפקידים הנכונים הם גורם קריטי יותר להשגת גדלות. קולינס טוען שאסטרטגיה יכולה להשתנות, אבל אם יש לך את האנשים הנכונים עם הלך הרוח והכישורים הנכונים, הם יכולים להסתגל ולפתח אסטרטגיות יעילות לאורך זמן.
  • כישרון והתאמה: חברות גדולות מתמקדות בגיוס ושימור של אנשים מוכשרים בעלי תשוקה, מונעים ומחויבים לחזון ולערכים של החברה. לאנשים אלו יש את הכישורים ואת תכונות האופי הדרושים המתאימות למטרות הארגון. על ידי הרכבת צוות של אנשים בעלי יכולת והתאמה, חברות יוצרות בסיס חזק להצלחה.
  • בניית צוות מגובש: העיקרון מדגיש את החשיבות של עבודת צוות ושיתוף פעולה. חברות גדולות מטפחות סביבה שבה אנשים עובדים יחד, ממנפים את החוזקות של זה ותומכים זה בזה. כאשר חברי הצוות נותנים אמון ומכבדים זה את זה, הם יכולים לרדוף אחר יעדים שאפתניים ולהניע את השינוי של החברה.
  • פיתוח חזון ברור ומשכנע: לפני משיכה ובחירת האנשים הנכונים, חברה חייבת לבסס חזון ברור ומשכנע. חזון זה משמש אבן שואבת ליחידים המתאימים למטרת החברה ובעלי מוטיבציה לתרום להצלחתה. כאשר החזון מועבר היטב ומובן, הוא מושך אליו את האנשים הנכונים שמתלהבים מהשגתו.

כדי לפתח את עיקרון "קודם מי, אחר כך מה" בתוך ארגון, הנה תהליך מוצע:

  1. הגדירו את החזון והערכים של החברה: נסחו בצורה ברורה את החזון וערכי הליבה של החברה לטווח ארוך. ודא שהחזון מעורר השראה ומהדהד עם אנשים שיש להם פוטנציאל לתרום לטרנספורמציה של החברה.
  2. הערכת הצוות הנוכחי: הערכת היכולות, החוזקות והחולשות של הצוות הקיים. זיהוי פערים או תחומים שבהם נדרש כישרון נוסף כדי לתמוך בחזון ובמטרות החברה.
  3. הגדר את הפרופילים האידיאליים: צור פרופילים מפורטים של סוגי האנשים הדרושים להנעת השינוי של החברה. שקול הן את הכישורים הטכניים והן את התכונות האישיות הנדרשות להצלחה בכל תפקיד.
  4. למשוך כישרונות מובילים: פתח אסטרטגיות גיוס יעילות כדי למשוך את האנשים הנכונים. מנף ערוצים שונים, כגון פרסומי דרושים, נטוורקינג והפניות, כדי להגיע למועמדים פוטנציאליים המתיישרים עם החזון והערכים של החברה.
  5. תהליך מיון קפדני: יישם תהליך מיון מקיף הכולל שלבים מרובים, כגון ראיונות, הערכות ובדיקות התייחסות, כדי להעריך את היכולות וההתאמה התרבותית של המועמדים. ודא שהתהליך מתמקד בזיהוי אנשים בעלי הכישורים, תכונות האופי הרצויות והתאמה לחזון החברה.
  6. הצטרפות ופיתוח: לאחר הבחירה, ספק תהליך הצטרפות חזק לשילוב עובדים חדשים בארגון. לספק הכשרה, חונכות ותמיכה כדי לעזור להם להסתגל במהירות לתפקידיהם ולתרום ביעילות.
  7. הערכה והתאמה מתמשכת: העריכו באופן קבוע את הביצועים וההתאמה של חברי הצוות. לספק משוב, אימון והזדמנויות פיתוח כדי להבטיח צמיחה מתמשכת והתאמה לחזון החברה.

על ידי ביצוע שלבים אלה ותעדוף עיקרון "קודם מי, אחר כך מה", חברות יכולות למשוך ולפתח צוות של אנשים מוכשרים ומיושרים. זה, בתורו, תורם להפיכת החברה מטובה להשגת גדולות על ידי טיפוח תרבות של מצוינות, שיתוף פעולה והתאמה עם החזון והערכים של הארגון.


להורדה חינם חוברת עבודה: להפוך את העסק למערכת שיטתית


להתמודד עם העובדות האכזריות

העיקרון של "התמודד עם העובדות האכזריות" הוא מושג מכריע שנדון בספר "טוב עד נהדר" מאת ג'ים קולינס. הוא מדגיש את חשיבות ההתמודדות עם המציאות הקשה של מצבה של החברה והתמודדות עמה ביושר וישיר. עיקרון זה מעודד חברות להתעמת ולהכיר בעובדות האכזריות במקום להיאחז בנקודות מבט אופטימיות מדי או הזויות מדי. באמצעות הערכה כנה זו ארגונים יכולים לקבל החלטות מושכלות ולנקוט פעולות מתאימות כדי להניע את השינוי שלהם מלהיות טובים להשגת גדולות.

להלן חקירה של העיקרון וכיצד הוא תורם לשינוי של חברה:

  • הערכה כנה של המציאות: כדי להגיע לגדולה, חברות חייבות להבין את מצבן הנוכחי, את האתגרים העומדים בפניהם וההזדמנויות הזמינות. על ידי התמודדות עם העובדות האכזריות, ארגונים יכולים לזהות אזורי חולשה, איומים בשוק ומכשולים פנימיים המעכבים את ההתקדמות. הערכה כנה זו מספקת בסיס לקבלת החלטות מושכלות ולנקיטת צעדים יזומים לקראת שיפור.
  • הימנעות משאננות: אחת הסכנות שעומדות בפני חברות טובות היא שאננות. כשדברים הולכים טוב יחסית, קל להיות נוח ולהתעלם מסימני אזהרה או טרנדים מתפתחים. על ידי התמודדות עם העובדות האכזריות, ארגונים יכולים להימנע משאננות ולשמור על תחושת דחיפות לשיפור מתמיד ולהסתגל לנסיבות משתנות.
  • פיתוח אסטרטגיות יעילות: התמודדות עם העובדות האכזריות מאפשרת לחברות לקבל החלטות אסטרטגיות המבוססות על המציאות ולא על משאלת לב. הוא עוזר לזהות את אתגרי הליבה שיש להתמודד איתם ומנחה את הפיתוח של אסטרטגיות המבוססות על התנאים הממשיים של הארגון. זה מוביל לאסטרטגיות יעילות יותר ומגדיל את הסיכויים להגיע לגדולה.
  • בניית חוסן וכושר הסתגלות: על ידי הכרה בעובדות האכזריות, חברות מפתחות תרבות של חוסן ויכולת הסתגלות. הם לומדים לצפות אתגרים ולהגיב אליהם בצורה יעילה יותר, תוך ביצוע התאמות נחוצות ומנצל הזדמנויות כשהן מתעוררות. יכולת זו להתמודד עם קשיים ולנווט אותם היא חיונית להצלחה מתמשכת ולשינוי.

כדי להשיג את עקרון "התעמת עם העובדות האכזריות" בתוך ארגון, הנה תהליך מוצע:

  1. לטפח תרבות של פתיחות: צור סביבה שבה מעודדים כנות, שקיפות ותקשורת פתוחה. מנהיגים צריכים להוות דוגמה על ידי דיון גלוי באתגרים והזמנת קלט ומשוב מעובדים בכל הרמות.
  2. איסוף וניתוח נתונים: הטמעת תהליכים לאיסוף נתונים ומדדים רלוונטיים המספקים תמונה ריאלית של ביצועי הארגון והסביבה החיצונית. השתמש בנתונים אלה כדי להעריך את המצב הנוכחי ולזהות תחומים הדורשים שיפור או תשומת לב.
  3. עודד נקודות מבט מגוונות: חפש קלט ותובנות ממגוון רחב של בעלי עניין, כולל עובדים, לקוחות, מומחי תעשייה ויועצים חיצוניים. עסוק בדיאלוג בונה כדי להבין נקודות מבט שונות ולקבל הבנה מקיפה של העובדות האכזריות.
  4. ערכו הערכות יסודיות: ערכו באופן קבוע הערכות מקיפות של החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים של הארגון. הערכת ביצועים, מגמות שוק, משוב מלקוחות וכל גורם רלוונטי אחר. זיהוי אזורים שבהם הארגון נופל או מתמודד עם אתגרים.
  5. אמצו ביקורת בונה: טפחו סביבה שבה ביקורת בונה מתקבלת בברכה ונתפסת כהזדמנות לצמיחה. עודדו את העובדים לדבר ולשתף את החששות, הרעיונות וההצעות שלהם ללא חשש מגמול.
  6. בצע פעולה המבוססת על המציאות: השתמש בתובנות שהושגו מהתמודדות עם העובדות האכזריות כדי ליידע את קבלת ההחלטות ולהניע לפעולה. לפתח אסטרטגיות ויוזמות הנותנות מענה לאתגרים שזוהו וממנפים את נקודות החוזק של הארגון. יישם שינויים ועקוב מקרוב אחר ההתקדמות.
  7. להעריך מחדש ולהתאים באופן מתמיד: בדוק שוב את העובדות האכזריות והעריך מחדש את ביצועי הארגון. היה מוכן להתאים אסטרטגיות, תהליכים ומבנים כאשר מידע ונסיבות חדשים צצים. עודדו חשיבה של שיפור ולמידה מתמשכים.

על ידי ביצוע שלבים אלה ואימוץ העיקרון של "התמודד עם העובדות האכזריות", ארגונים יכולים לפתח תרבות של כנות, חוסן ויכולת הסתגלות. זה, בתורו, תורם להפיכתם מלהיות טובים להשגת גדלות על ידי הבטחת ההחלטות מבוססות על המציאות, התמודדות עם אתגרים ומיצוב הזדמנויות.


דוגמאות לחברות שהתמודדות עם העובדות האכזריות

ישנן מספר דוגמאות בולטות לחברות שהתמודדו בהצלחה עם העובדות האכזריות והשתמשו בהן כזרז לשינוי והצלחה. הנה כמה דוגמאות בולטות:

  • יבמ: בתחילת שנות ה-90 עמדה יבמ בפני אתגרים משמעותיים בשל מודל עסקי מיושן ותחרות עזה. תחת הנהגתו של המנכ"ל לו גרסטנר, IBM התמודדה עם העובדות האכזריות על נתח השוק היורד והאסטרטגיות הלא יעילות שלה. גרסטנר ביצעה מהפך קיצוני, תוך התמקדות בצרכי הלקוחות, אימוץ e-business ועיצוב מחדש של תרבות החברה. תפנית זו הובילה לתחייתה המחודשת של IBM ולהופעתה כחברת טכנולוגיה וייעוץ מובילה.
  • חברת פורד מוטור: חברת פורד מוטור, בהנהגתו של המנכ"ל אלן מולאלי, התמודדה עם העובדות האכזריות על נתח השוק היורד והמאבקים הפיננסיים שלה במהלך המשבר הפיננסי העולמי בשנת 2008. מולאלי יישמה תוכנית מפנה מקיפה שכללה הכרה וטיפול בחולשות החברה , ארגון מחדש של הפעילות, שיפור איכות המוצר וטיפוח תרבות של שקיפות ושיתוף פעולה. היכולת של פורד להתמודד עם המציאות הקשה ולנקוט בפעולות נחרצות תרמה להחלמה המוצלחת ולרווחיות המחודשת שלה.
  • אינטל: בתחילת שנות ה-2000, אינטל התמודדה עם העובדות האכזריות של ירידה בביקוש בשוק למוצר הדגל שלה, מעבדי מחשב אישי. במקום להיאחז בסטטוס קוו, אינטל אימצה את המציאות והעבירה את המיקוד שלה לכיוון הזדמנויות צמיחה חדשות, במיוחד בתחום המחשוב הממוקד בנתונים ובענן. החברה ביצעה השקעות אסטרטגיות, פיתחה מוצרים חדשניים והפכה את עצמה בהצלחה לספקית מובילה של מעבדים ופתרונות טכנולוגיים למגוון יישומים מעבר למחשבים אישיים.
  • נטפליקס: בתחילת שנות ה-2000, נטפליקס התעמתה עם העובדות האכזריות על שוק השכרת ה-DVD היורד והצורך להסתגל לעליית הסטרימינג הדיגיטלי. החברה הכירה במגבלות המודל העסקי הקיים שלה ועברה באומץ לפלטפורמת סטרימינג מקוונת. נטפליקס השקיעה בטכנולוגיה, ייצור תוכן וניתוח נתונים, חוללה מהפכה בדרך שבה אנשים צורכים בידור והפכה לשחקן דומיננטי בתעשיית הסטרימינג.

דוגמאות אלו מדגימות כיצד חברות המתמודדות עם העובדות האכזריות יכולות לאמץ שינוי, לחדש ולשנות את עצמן כדי להישאר רלוונטיות ולשגשג בסביבות מאתגרות. על ידי הכרה וטיפול במציאות הקשה, החברות הללו הצליחו לנקוט בפעולות נועזות ולבצע שינויים אסטרטגיים שהובילו להצלחתן.


פרק שיעניין אותך:  ארבע דרכים להעלות את ערך העסק שלך


אפקט גלגל התנופה

העיקרון של "אפקט גלגל התנופה" הוא מושג מפתח שנדון בספר "טוב עד נהדר" מאת ג'ים קולינס. זה מתייחס לרעיון שהצלחה מתמשכת ושינוי מלהיות טוב לגדול מושגות באמצעות תהליך מצטבר של מאמצים עקביים, מצטברים, הבונים מומנטום לאורך זמן. גלגל התנופה מייצג את מעגל השיפור המתמיד ותוצאות חיוביות המתרחשים כאשר מספר פעולות ויוזמות קטנות מחזקות אחת את השנייה.

להלן חקירה של העיקרון וכיצד הוא תורם לשינוי של חברה:

  • התקדמות מצטברת: אפקט גלגל התנופה מזהה ששינוי טרנספורמטיבי מתרחש לעתים קרובות באמצעות סדרה של צעדים קטנים ומכוונים ולא באמצעות מחווה גדולה אחת או הצלחה בן לילה. על ידי התמקדות בהתקדמות עקבית ומצטברת, חברות יכולות לבנות מומנטום שמניע אותן קדימה.
  • בניית מומנטום: כל הצלחה קטנה שהושגה באמצעות אפקט גלגל התנופה מוסיפה למומנטום הכללי של הארגון. ככל שתוצאות חיוביות מצטברות, הן מייצרות אנרגיה, התלהבות וביטחון בתוך החברה. חיזוק חיובי זה מניע עובדים, מושך מחזיקי עניין וסולל את הדרך להישגים גדולים עוד יותר.
  • יישור וסינרגיה: אפקט גלגל התנופה דורש מידה גבוהה של יישור וסינרגיה בתוך הארגון. כאשר יוזמות, אסטרטגיות ופעולות שונות בהרמוניה, הם מחזקים אחד את השני ומעצימים את ההשפעה הקולקטיבית. התאמה זו יוצרת מעגל חיובי של הצלחה, שכן התוצאות של יוזמה אחת תורמות להצלחת האחרות.
  • התמדה ועקביות: אפקט גלגל התנופה מדגיש את החשיבות של התמדה ועקביות בהנעת הצלחה ארוכת טווח. זה דורש מחויבות בלתי פוסקת לבצע במצוינות, לשמור על מיקוד ולהתמיד באתגרים. גם בתקופות של התקדמות איטית או כשלונות, גלגל התנופה ממשיך להסתובב, ומכין את הבמה לרגעי פריצת דרך.

כדי להשיג את "אפקט גלגל התנופה" בתוך ארגון, הנה תהליך מוצע:

  1. הגדירו את החזון והיעדים: קבעו חזון ברור ומשכנע להפיכת הארגון מטוב לגדול. הגדירו יעדים ויעדים ספציפיים שמתואמים לתוצאות הרצויות.
  2. זיהוי תחומי שיפור מרכזיים: זיהוי התחומים הקריטיים הדורשים שיפור כדי להניע את השינוי. תחומים אלה יכולים לכלול יעילות תפעולית, חווית לקוח, חדשנות, מעורבות עובדים או גורמים רלוונטיים אחרים.
  3. חלקו את זה: חלקו את אזורי השיפור ליוזמות ופרויקטים קטנים יותר ניתנים לפעולה. הגדר אבני דרך ויעדים מדידים עבור כל יוזמה.
  4. ביצוע במצוינות: הדגישו את החשיבות של ביצוע במצוינות בכל יוזמה. עודד תרבות של ביצועים גבוהים ואחריות, הבטחת שאנשים וצוותים מחויבים לספק את עבודתם הטובה ביותר.
  5. מדידת התקדמות: הקמת מערכת למעקב ומדידה של התקדמות. עקוב אחר מדדי ביצועי מפתח (KPIs) כדי להעריך את ההשפעה של כל יוזמה. סקור והעריך באופן קבוע את התוצאות כדי לזהות תחומי הצלחה ותחומים הדורשים התאמות.
  6. למד והסתגל: טיפוח תרבות למידה בתוך הארגון. עודדו אנשים וצוותים לשקף את החוויות שלהם, לחלוק תובנות וליישם את הלמידה על יוזמות עתידיות. חידוד ושיפור מתמיד של גישות המבוססות על משוב ונתונים.
  7. לחזק הצלחות: לחגוג ולחזק ניצחונות והצלחות קטנות לאורך הדרך. הכר ותגמל אנשים וצוותים על תרומתם לאפקט גלגל התנופה. הכרה זו וחיזוק חיובי עוזרים לבנות מומנטום ולשמור על מוטיבציה.
  8. שמור על מיקוד והתמדה: הישאר ממוקד בחזון ובמטרות לטווח ארוך. עודדו התמדה וחוסן, במיוחד בזמנים מאתגרים. העבירו באופן רציף את החשיבות של אפקט גלגל התנופה ואת ההשפעה הקולקטיבית של פעולות קטנות ועקביות.

על ידי ביצוע שלבים אלה ואימוץ העיקרון של "אפקט גלגל התנופה", ארגונים יכולים לרתום את הכוח של מאמצים מצטברים כדי להניע את השינוי שלהם מלהיות טובים להשגת גדולות. התהליך שם דגש על התקדמות מצטברת, התאמה, עקביות ושיפור מתמיד, בסופו של דבר בונה מומנטום ומניע את הארגון לעבר מטרותיו.


חברות שהצליחו ליצור אפקט גלגל תנופה

ישנן מספר דוגמאות יוצאות דופן של חברות שיצרו בהצלחה וניצלו את אפקט גלגל התנופה כדי להניע את הצלחתן ולהגיע לגדולה מתמשכת. הנה כמה דוגמאות בולטות:

  • אמזון Amazon: אמזון היא דוגמה מצוינת לחברה שניצלה ביעילות את אפקט גלגל התנופה כדי להניע את הצמיחה שלה. החברה התמקדה בתחילה בהצעת מבחר עצום של מוצרים במחירים תחרותיים. ככל שיותר לקוחות נמשכו לפלטפורמה, אמזון אספה נתונים יקרי ערך, שאפשרו לה לשפר את חווית הלקוח באמצעות המלצות מותאמות אישית ותהליך קניות חלק. חווית הלקוח המשופרת, בתורה, משכה יותר לקוחות, מה שהוביל להגדלת המכירות, יתרונות גודל גדולים יותר ויכולת להשקיע בטכנולוגיות ושירותים חדשים. מחזור מתמשך זה איפשר לאמזון להתרחב לתעשיות מגוונות, כמו מחשוב ענן (AWS), סטרימינג (פריים וידאו) ומכשירים חכמים (Echo), מה שמעודד עוד יותר את הצמיחה שלה.
  • אפל Apple: את ההצלחה של אפל אפשר לייחס, בין השאר, לאפקט גלגל התנופה שהיא יצרה. החברה מתמקדת באספקת חוויות משתמש יוצאות דופן באמצעות מערכת האקולוגית המשולבת של חומרה, תוכנה ושירותים. הדגש של אפל על עיצוב, ממשקים ידידותיים למשתמש ואינטגרציה חלקה בכל מערך המוצרים שלה יצרה בסיס לקוחות נאמן. שביעות רצון לקוחות זו מניעה רכישות חוזרות, הפניות מפה לאוזן ואקו-סיסטם תוססת של אפליקציות, שמושכת יותר מפתחים ומשפרת את חווית המשתמש הכוללת. לולאת המשוב החיובית שנוצרה הייתה מכרעת בצמיחה העקבית של אפל ובדומיננטיות בשוק.
  • טסלה Tesla: טסלה, בהנהגתו של אילון מאסק, יצרה בהצלחה אפקט של גלגל תנופה בתעשיית הרכב החשמלי. החברה התחילה בייצור מכוניות חשמליות בעלות ביצועים גבוהים שקוראים תיגר על המושגים המקובלים של כלי רכב חשמליים. כאשר טסלה שיפרה את הטכנולוגיה שלה, הרחיבה את תשתית הטעינה שלה והגדילה את כושר הייצור, היא צברה נתח שוק ויצרה נתונים חשובים על ביצועי הרכב והעדפות המשתמש. נתונים אלה, בתורם, מאפשרים לטסלה לשכלל את מוצריה, לשפר את רשתות הטעינה ולפתח תכונות חדשות, מה שמוביל לחוויית לקוח משופרת ולביקוש מוגבר. אפקט גלגל התנופה היה מכריע בצמיחתה המהירה של טסלה ובמעמדה כמובילה בשוק הרכב החשמלי.

דוגמאות אלו מדגישות חברות שרתמו את אפקט גלגל התנופה כדי להניע את הצלחתן. על ידי יצירת לולאות משוב חיוביות באמצעות חוויות לקוח יוצאות דופן, חדשנות מתמשכת והשקעות בתחומים משלימים, חברות אלו הצליחו לשמור על צמיחתן ולהגיע לגדולה ארוכת טווח.


פרק שיעניין אותך:  מנהיגים מצייני שעה לעומת בוני השעונים


מאיצים טכנולוגיים

העיקרון של "מאיצי טכנולוגיה" הוא מושג חשוב שנדון בספר "טוב עד נהדר" מאת ג'ים קולינס. זה מדגיש את תפקידה של הטכנולוגיה כמאפשרת לחברות להגיע לשינוי מטוב לגדול. מאיצים טכנולוגיים הם כלים, מערכות ופלטפורמות שמעצימים ומשפרים את יכולתה של חברה להוציא לפועל את האסטרטגיות שלה, לשפר תפעול ולהשיג יתרון תחרותי.

להלן חקירה של העיקרון וכיצד הוא תורם לשינוי של חברה:

  • מינוף טכנולוגיה אסטרטגית: חברות גדולות מכירות בערך האסטרטגי של הטכנולוגיה וממנפות אותה כאמצעי להניע את השינוי שלהן. הם רואים בטכנולוגיה לא פתרון קסם, אלא ככלי להעצמת החוזקות שלהם ולאפשר יכולות חדשות. על ידי יישום אסטרטגי של טכנולוגיה, חברות יכולות לשפר את היעילות, לאפשר חדשנות, לשפר את חוויות הלקוחות ולהשיג יתרון תחרותי.
  • שיפור האפקטיביות התפעולית: מאיצי טכנולוגיה יכולים לייעל תהליכים, להפוך משימות לאוטומטיות ולשפר את היעילות התפעולית. הם מאפשרים לחברות לעשות יותר בפחות, להפחית עלויות ולספק מוצרים או שירותים מהר יותר ואמינות יותר. האפקטיביות התפעולית המוגברת הזו תורמת ליכולתה של החברה להרחיב ולהשיג הצלחה מתמשכת.
  • אפשר חדשנות וזריזות אימוץ: טכנולוגיה יכולה להיות זרז לחדשנות וזריזות תפעולית. זה מאפשר לחברות להסתגל לשינויים בשוק, לצרכי הלקוחות ולטרנדים המתעוררים. על ידי אימוץ ההתקדמות הטכנולוגית, ארגונים יכולים לטפח תרבות של חדשנות, להתנסות ברעיונות חדשים ולהגיב במהירות לדינמיקה עסקית מתפתחת.
  • שיפור חוויות לקוח: מאיצים טכנולוגיים מספקים הזדמנויות לספק חוויות לקוח מעולות. חברות יכולות למנף את הטכנולוגיה כדי להתאים אישית אינטראקציות, לספק אפשרויות שירות עצמי, לאסוף ולנתח נתוני לקוחות לתובנות וליצור חוויות ריבוי ערוצים חלקות. על ידי מינוף טכנולוגיה כדי לשפר את חוויות הלקוחות, חברות יכולות לבנות קשרים חזקים יותר, להגביר את נאמנות הלקוחות ולהניע צמיחה.

כדי להשיג את עקרון "מאיצי הטכנולוגיה" בתוך ארגון, הנה תהליך מוצע:

  1. הערכת צרכי טכנולוגיה: הערכת מצב הטכנולוגיה הנוכחי בתוך הארגון. זיהוי תחומים שבהם לטכנולוגיה יכולה להיות ההשפעה המשמעותית ביותר בתמיכה ביעדי החברה ובאסטרטגיותיה. שקול תחומים כמו תפעול, חווית לקוח, ניתוח נתונים, תקשורת ושיתוף פעולה.
  2. הכנת מפת דרכים טכנולוגית: צור מפת דרכים המתארת את השימוש האסטרטגי בטכנולוגיה כדי לתמוך בטרנספורמציה של החברה. הגדירו יוזמות, פרויקטים ואבני דרך ספציפיים המתיישרים עם החזון והיעדים של החברה.
  3. השקיעו בטכנולוגיות הנכונות: חקרו וזיהוי טכנולוגיות המתאימות לצרכי הארגון ויעדיו. הערכת ספקים, פתרונות ומערכות שיכולים לטפל ביעילות בתחומי השיפור שזוהו. קחו בחשבון גורמים כמו מדרגיות, יכולות אינטגרציה, אבטחה וקלות שימוש.
  4. פיילוט ובדיקה: לפני יישום טכנולוגיה בקנה מידה, ערכו פרויקטי פיילוט כדי להעריך היתכנות ויעילות. בדוק טכנולוגיות שונות, העריך את השפעתן ואסוף משוב ממשתמשים ומבעלי עניין. השתמש במשוב זה כדי לחדד את תוכנית יישום הטכנולוגיה.
  5. תוכנית יישום ואינטגרציה: פתח תוכנית יישום מקיפה הכוללת לוחות זמנים, הקצאת משאבים, הדרכה ואסטרטגיות לניהול שינויים. ודא שהטכנולוגיה משתלבת בצורה חלקה עם מערכות ותהליכים קיימים כדי למקסם את הפוטנציאל שלה.
  6. ספק הדרכה ותמיכה: השקיעו בתוכניות הכשרה כדי להבטיח שלעובדים יש את הכישורים הדרושים כדי למנף את הטכנולוגיה ביעילות. לספק תמיכה ומשאבים מתמשכים כדי להתמודד עם כל אתגרים או שאלה שעלולים להתעורר במהלך היישום ומעבר לכך.
  7. ניטור ומדידה: קבע מדדים ומערכים KPI כדי לעקוב אחר ההשפעה של מאיצי טכנולוגיה. מעקב ומדוד באופן קבוע את יעילותם בהשגת התוצאות הרצויות. להעריך באופן רציף את ההחזר על ההשקעה ולבצע התאמות לפי הצורך.
  8. לטפח תרבות של חדשנות: עודד תרבות המחבקת טכנולוגיה ומטפחת חדשנות. עודדו עובדים לחקור ולהתנסות בטכנולוגיות ורעיונות חדשים. צור ערוצים לשיתוף פעולה ושיתוף רעיונות כדי לרתום את היצירתיות הקולקטיבית של הארגון.

על ידי ביצוע שלבים אלה ואימוץ העיקרון של "מאיצי טכנולוגיה", ארגונים יכולים למנף ביעילות את הטכנולוגיה כדי לתמוך בשינוי שלהם מלהיות טובים להשגת גדולות. על ידי יישום אסטרטגי ושימוש בטכנולוגיה, חברות יכולות לשפר את האפקטיביות התפעולית, להניע חדשנות, לשפר את חוויות הלקוחות ולהשיג יתרון תחרותי.


פרק שיעניין אותך:  Coup D'etat על השתלטויות עוינות בפוליטיקה ועסקים


להפוך את העסק שלך מטוב למצוין

תהליך למנהל עסקים שרוצה להפוך את החברה שלו מטובה להשגת גדולות:

  1. הגדירו חזון משכנע: נסחו בבירור חזון משכנע לעתיד החברה. החזון צריך להיות מעורר השראה, שאפתני, ומתואם את מטרת החברה וערכיה. זה צריך לספק כיוון ברור ולרכז עובדים סביב מטרה משותפת.
  2. הערכת מצב נוכחי: ערכו הערכה מקיפה של החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים של החברה. נתח ביצועים פיננסיים, מיקום שוק, יעילות תפעולית, שביעות רצון לקוחות, מעורבות עובדים וגורמים רלוונטיים אחרים. הערכה זו תסייע בזיהוי אזורים לשיפור ותנחה את תהליך השינוי.
  3. פתח אסטרטגיית טרנספורמציה: בהתבסס על ההערכה, פתח אסטרטגיית טרנספורמציה המתארת את היוזמות והפעולות העיקריות הנדרשות כדי לעבור מטוב לגדול. תעדוף תחומים שתהיה להם את ההשפעה המשמעותית ביותר על השגת החזון. התאם את האסטרטגיה עם החוזקות והזדמנויות השוק של החברה.
  4. לטפח תרבות של מצוינות: בנה תרבות המקדמת מצוינות, אחריות ושיפור מתמיד. עודדו את העובדים לקחת בעלות על עבודתם, לשאוף למצוינות ולאמץ חשיבה צמיחה. להכיר ולתגמל ביצועים גבוהים וליצור סביבה שבה חדשנות ושיתוף פעולה משגשגים.
  5. פיתוח מנהיגות ברמה 5: התמקד בפיתוח מנהיגות ברמה 5 בתוך הארגון. עודדו מנהיגים להפגין ענווה, רצון חזק להצליח ומחויבות עמוקה לשינוי של החברה. לספק הכשרה למנהיגות, חונכות ואימון כדי לשפר את היכולות שלהם.
  6. למשוך ולפתח כישרון מוביל: תעדוף למשוך, פיתוח ושימור של כישרונות מובילים. הגדירו בבירור את הכישורים, הכישורים והערכים הדרושים להצלחה בארגון שעבר שינוי. השקיעו באסטרטגיות רכישת כישרונות, תוכניות פיתוח עובדים ותכנון רצף כדי לבנות צוות חזק המסוגל להניע את הטרנספורמציה של החברה.
  7. אמץ טכנולוגיה וחדשנות: זהה מאיצי טכנולוגיה שיכולים לשפר את היעילות התפעולית, את חוויות הלקוחות ואת היתרון התחרותי. אמצו גישות חדשניות וטפחו תרבות של ניסויים ולמידה. מנף טכנולוגיה כדי לייעל תהליכים, לשפר את קבלת ההחלטות ולאפשר מודלים עסקיים חדשים.
  8. ביצוע בהתמדה ומשמעת: פתח תרבות של ביצוע ממושמע. קבע יעדים, מדדים ומדדי ביצוע ברורים כדי לעקוב אחר ההתקדמות. צור תוכניות יישום, הקצאת אחריות וקבע מנגנוני בדיקה קבועים כדי להבטיח אחריות ולשמור על השינוי על המסלול. התמודד עם מכשולים ואתגרים במהירות והתאם אסטרטגיות לפי הצורך.
  9. תקשר וצור קשר: הבטח תקשורת אפקטיבית בכל הארגון. תקשור בצורה ברורה את החזון, אסטרטגיית השינוי ועדכוני ההתקדמות. צור מעורבות של עובדים בכל הרמות, בקש את תשומת הלב שלהם, התייחסות לחששות ושיתוף אותם בקבלת החלטות. בנה הבנה משותפת ומחויבות למסע השינוי.
  10. למד והסתגל ללא הרף: טפח תרבות של למידה וזריזות. עודדו ניסויים, חגגו הצלחות ולמדו מכישלונות. העריכו והעריכו מחדש את מאמצי השינוי באופן קבוע, חיפוש משוב וביצוע התאמות לאורך הדרך. אמצו מחשבה של שיפור והתאמה מתמשכים.

הפיכת חברה מטובה לגדולה היא מסע ארוך טווח שדורש סבלנות, התמדה ומחויבות איתנה. חיוני לערב את בעלי העניין, לבנות צוות חזק ולהתאים את התהליך להקשר הספציפי של העסק.


מזהים את הפוטנציאל להפוך את העסק שלכם למצוין? זה הזמן לצאת לדרך!

אוכל לסייע לכם לזהות את הפערים, להכנין תכנית פעולה ולעקוב אחר היישום וההתקדמות.

צרו קשר בהקדם!


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

ספר: השפעה - הפסיכולוגיה של השכנוע - רוברט צ'לדיני

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו