הדרך לעשות RTM שיווק בזמן אמת


מה שלא מתחיל היום לעולם לא יגמר מחר" - יוהאן וולפגנג פון גתה


אם אתם מחפשים את הדרך להגביר את הנראות של המותג שלכם ואת המעורבות של לקוחות פוטנציאלים,
בטח הרגשתם את האתגר לעשות זאת בעולם הדיגיטלי המהיר, הדינמי והמשתנה של היום.


הגיע הזמן להכיר ולהתעמק וללמוד את הכוח בקמפיינים של שיווק בזמן אמת RTM.
עם RTM, אפשר למנף אירועים עכשוויים, טרנדים ושיח ציבורי כדי ליצור מעורבות של הקהל בזמן אמת ולהישאר בראש שלהם לאחר מכן.


סקרנים לדעת מהם היתרונות והחסרונות של קמפיינים מסוג RTM?
איך מבצעים קמפיין RTM יעיל?
ומה הדברים שחשוב לשים אליהם לב בתהליך?


ריכזתי בפרק סקירה מקיפה שעונה על כל השאלות הללו ועוד. תמצאו מדריך לביצוע שלב אחר שלב לגיבוש, תכנון וביצוע קמפיין RTM, יחד עם התובנות לגבי היתרונות והאתגרים בגישה זו.


המשיכו לקרוא כדי ללמוד עוד על שיווק בזמן אמת ולהתחיל למנף את הכוח שיניע לקוחות למעורבות וייצור תוצאות של מודעות ומכירות עבור המותג!


מה זה RTM?

RTM ראשי תיבות של "שיווק בזמן אמת". הכוונה היא ליוזמות של שיווק שכוללות תגובה מהירה לאירועים עכשוויים, מגמות או התנהגות צרכנים על מנת ליצור קשר עם הלקוחות בזמן וכאשר זה רלוונטי.

RTM כולל שימוש במדיה חברתית, קשר במכשירים ניידים וטכנולוגיות אחרות בזמן אמת כדי לנטר ולהגיב למשוב שנוצר ולמעורבות של לקוחות.

קמפיינים של RTM יכולים ללבוש צורות רבות, כולל פוסטים במדיה חברתית, מודעות ממוקדות, שיווק בדוא"ל וצורות אחרות של שיווק דיגיטלי.

המטרה של RTM היא ליצור תוכן בזמן עם תגובה מיידית, באופן רלוונטי ומרתק עבור הלקוחות, ולמנף את כוחה של תקשורת בזמן אמת כדי לבנות מודעות למותג, להגביר את מעורבות הלקוחות ולהניע מכירות.

קמפיינים מוצלחים של RTM דורשים הבנה עמוקה של קהל היעד, יכולת לנטר ולנתח נתונים בזמן אמת, ויצירתיות לפיתוח תוכן משכנע שמהדהד אצל הלקוחות.


פרק שיעניין אותך:  יצירת כדור שלג לתפוצת תוכן רחבה


היתרונות של RTM

קמפיינים של שיווק בזמן אמת (RTM) יכולים להציע מספר יתרונות, כולל:

  • מודעות מוגברת למותג: קמפיינים של RTM יכולים לעזור להגביר את הנראות והמודעות למותג על ידי מינוף אירועים עכשוויים, טרנדים ושיחות ברשתות ובתקשורת.
  • מעורבות משופרת של לקוחות: על ידי תגובה מהירה למשוב לקוחות והשתתפות בשיחות בזמן אמת, מותגים יכולים לשפר את מעורבות הלקוחות ולבנות קשרים חזקים יותר עם הקהל שלהם.
  • רלוונטיות מוגברת: קמפיינים של RTM מתוכננים להגיע בזמן שהם מאוד רלוונטים ללקוחות, מה שיכול לעזור למותגים להישאר בראש של הלקוחות ולהיות חלק מהטרנדים האחרונים.
  • מכירות מוגדלות: על ידי שימוש בנתונים בזמן אמת כדי למקד ללקוחות הצעות ומבצעים רלוונטיים, מותגים יכולים להגדיל את המכירות וההכנסות בטווח הקצר. להבדיל משיווק רגיל שמשפיע יותר בטווח זמן ארוך יחסית.
  • שביעות רצון משופרת של הלקוחות: על ידי תגובה מהירה למשוב לקוחות ופתרון בעיות בזמן אמת, מותגים יכולים לשפר את שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם.
  • יתרון תחרותי: מותגים שמסוגלים להגיב במהירות לאירועים ולטרנדים עכשוויים יכולים להשיג יתרון תחרותי על ידי הישארות בקדמת העקומה של המודעות הציבורית ומתן התוכן והחוויות שהלקוחות רוצים.

קמפיינים של RTM יכולים לעזור למותגים להיות רלוונטיים, למשוך לקוחות ולהניב תוצאות עסקיות בסביבה הדיגיטלית המהירה של היום.


אתגרים וחסרונות של RTM

בעוד שמסעות פרסום בזמן אמת RTM מציעים יתרונות רבים, ישנם גם מספר אתגרים וחסרונות פוטנציאליים שצריכים להיות מודעים אליהם, כולל:

  • סיכון של חריגה מקו המותג וטישטוש: במאמץ להגיב במהירות לאירועים ולטרנדים עכשוויים, מותגים עשויים לפעמים לייצר תוכן שאינו נאמן או מחובר למותג או שאינו עולה בקנה אחד עם המסרים שלהם.
  • חוסר הכנה: קמפיינים של RTM דורשים רמה גבוהה של הכנה ותיאום, מה שיכול להיות מאתגר עבור עסקים שאינם מצוידים היטב באנשים ומקצוענים כדי להתמודד עם שיווק בזמן אמת.
  • ציות לחוק ולרגולציה: מותגים חייבים להקפיד להבטיח שמסעות הפרסום שלהם ב-RTM עומדים בכל הדרישות החוקיות והרגולטוריות הרלוונטיות, כגון חוקי פרטיות נתונים והנחיות פרסום.
  • עתיר משאבים: שיווק בזמן אמת דורש השקעה משמעותית של זמן, משאבים ומומחיות כדי לנטר מדיה חברתית וערוצים אחרים, לנתח נתונים וליצור תוכן משכנע. צריך להיות על זה.
  • תוחלת חיים קצרה: לקמפיינים של RTM יש לרוב תוחלת חיים קצרה ויכולים להרגיש מיושנים במהירות, מה שיכול להיות מאתגר עבור מותגים שמחפשים לייצר ערך לטווח ארוך ממאמצי השיווק.
  • סיכון לתגובת נגד שלילית: קמפיינים של RTM יכולים לפעמים לגרום לאנשים להגיב לא טוב אם הם נתפסים כלא רגישים, פוגעניים או אופורטוניסטיים. מותגים חייבים להקפיד לקלוע לטון הנכון ולהימנע מלהרחיק את הקהל שלהם.

קמפיינים של RTM יכולים להיות יעילים, אך הם דורשים תכנון, ביצוע ומעקב קפדניים כדי להבטיח שהם מספקים את התוצאות הרצויות מבלי לגרום נזק למותג או למוניטין שלו.


פרק שיעניין אותך:  המותגים המובילים בעולם והדרך למתג כמוהם


דוגמאות ליישום RTM

היו קמפיינים של שיווק בזמן אמת (RTM) מוצלחים רבים במהלך השנים. הנה כמה דוגמאות בולטות:

  • ציוץ "Dunk in the Dark" של Oreo: במהלך הסופרבול 2013, הפסקת חשמל גרמה לכבות האורות באצטדיון. חברת העוגיות אוראו ניצלה את הרגע בציוץ תמונה חכמה עם הכיתוב, "הפסקה? אין בעיה. אתה עדיין יכול לטבול בחושך". הציוץ הפך ויראלי ועזר לבסס את אוראו כמותג מהיר תפיסה ומגיב.
  • ציוץ Pharrell Hat של Arby: בטקס פרסי הגראמי לשנת 2014, הזמר פארל וויליאמס חבש כובע גדול וייחודי שהפך במהירות לנושא שיחה ברשתות החברתיות. Arby's, רשת מזון מהיר הידועה בכובעים שלה, צייצה לפארל, "היי פארל, אפשר לקבל בחזרה את הכובע שלנו? #GRAMMYs". הציוץ שותף בהרחבה ועזר ליצור באזז חיובי למותג.
  • ציוץ #BendGate של KitKat: בשנת 2014, ה-iPhone 6 הושק, ומשתמשים רבים דיווחו שהטלפון יתכופף אם יונח בכיס. KitKat הגיבה בציוץ תמונה של בר KitKat עם הכיתוב, "אנחנו לא מתכופפים, אנחנו #נשברים". הציוץ זכה לשיתוף נרחב ועזר לייצר פרסום חיובי למותג.
  • קמפיין ה-"Come Seek Live" של רויאל קריביאן: בשנת 2016 השיקה רויאל קריביאן קמפיין סטרימינג בשידור חי בשם "Come Seek Live", שאפשר לצופים לחקור את ספינות השייט של החברה בזמן אמת. הקמפיין יצר הרבה באזז ועזר להפגין את המחויבות של המותג לחדשנות וטכנולוגיה.
  • קמפיין ה"יירוט" של וולוו (שבדיה): במהלך הסופרבול 2015, וולוו השיקה קמפיין טוויטר בשם "מיירט", שעודד את הצופים לצייץ הודעה לאדם אהוב באמצעות ההאשטאג #VolvoContest. לאחר מכן וולוו תבחר זוכים ותפתיע אותם על ידי יירוט (כמו ליירט טיל) המכונית הנוכחית של יקירם והחלפתה בוולוו חדשה לגמרי. הקמפיין יצר הרבה באז ועזר לוולוו להציג את מחויבותה לבטיחות ולחדשנות.
  • קמפיין "Men in Black Safety Defenders" של אייר ניו זילנד (ניו זילנד): בשנת 2018 השיקה אייר ניו זילנד סרטון על בטיחות, בהשתתפות דמויות מזכיינית הסרט "גברים בשחור". הסרטון היה הומוריסטי ומרתק, והוא הפך במהירות לוויראלי ברשתות החברתיות, יצר מיליוני צפיות ועזר להגביר את המודעות למותג של חברת התעופה.
  • קמפיין "You're Not You When You're Hungry" של Snickers (בריטניה): Snickers השיקה קמפיין RTM מצליח בבריטניה בשנת 2015, במהלך ליקוי חמה. המותג יצר שלט חוצות שעליו נכתב "אתה לא אתה כשאתה רעב", ושלט החוצות הכהה במהלך הליקוי. הקמפיין זכה לשיתוף נרחב ברשתות החברתיות ועזר לחזק את מיצובו של סניקרס כחטיף מהיר ומשביע.
  • קמפיין "It's A Tide Ad" של Tide (אוסטרליה): בשנת 2018, Tide השיקה קמפיין RTM חכם במהלך הסופרבול ששיחק עם ציפיות הצופים כיצד אמורה להיראות מודעה טיפוסית. הקמפיין הציג סדרה של מודעות שנראו כולן למוצרים אחרים (כגון מודעת מכוניות או מודעת בירה), אך לאחר מכן התגלו כמודעות Tide. הקמפיין יצר הרבה באזז ועזר ל-Tide לבלוט בשדה צפוף של מפרסמי סופרבול.


תכנית ליישום RTM בשלבים

להלן מדריך שלב אחר שלב לניסוח וביצוע של קמפיין שיווק בזמן אמת (RTM):

  1. הגדר את היעדים: קבע מה אתה רוצה להשיג עם מסע הפרסום RTM. האם אתה מחפש להגביר את המודעות למותג, להגביר תנועה לאתר או להגביר את המכירות? ודא שהמטרות ספציפיות, ניתנות למדידה וניתנות להשגה.
  2. זהה את קהל היעד: קבע למי אתה רוצה להגיע עם קמפיין ה-RTM. שקול דמוגרפיה כגון גיל, מגדר, מיקום ותחומי עניין, כמו גם גורמים פסיכוגרפיים כגון עמדות והתנהגויות.
  3. עקוב אחר ערוצי מדיה חברתית: השתמש בכלי האזנה חברתית כדי לעקוב אחר ערוצי מדיה חברתית לשיחות רלוונטיות, טרנדים ואירועים שאתה יכול למנף עבור מסע הפרסום RTM. שים לב להאשטאגים, כתבות חדשותיות ואירועי תרבות שעשויים להיות רלוונטיים למותג.
  4. צור תוכנית: לאחר שזיהית אירוע או טרנד רלוונטי, צור תוכנית כיצד תשתתף בשיחה. החליטו על המסר שברצונכם להעביר, הפלטפורמה/ות שבהן תשתמשו כדי לשתף את המסר שלכם והפורמט (כגון ציוץ, סרטון או פוסט בבלוג).
  5. פתח את התוכן: צור את תוכן ה-RTM מראש, כך שאתה תהיה מוכן לשתף אותו ברגע שהאירוע או הטרנד מתרחשים. ודא שהתוכן מרתק, רלוונטי ומותאם למותג.
  6. היה זריז: היה מוכן להטות את מסע הפרסום RTM במידת הצורך. אם השיחה משתנה או האירוע משתנה, היה מוכן להתאים את ההודעות בהתאם.
  7. הגבר את המסר: לאחר ששיתפת את תוכן ה-RTM, הגביר את המסר על ידי קידומו בערוצי המדיה החברתית ובערוצי שיווק אחרים כגון דואר אלקטרוני או פרסום בתשלום.
  8. נתח את התוצאות: נתח את התוצאות של מסע פרסום RTM כדי לקבוע את השפעתו. השתמש בכלי ניתוח כדי לעקוב אחר מעורבות, תנועה לאתר ומכירות, והשתמש בנתונים אלה כדי להודיע לקמפיינים עתידיים של RTM.

קמפיינים של RTM דורשים גישה זריזה בעבודה ויכולת לפעול במהירות. על ידי התעדכנות בטרנדים ואירועים, ועל ידי פיתוח תוכן מרתק ורלוונטי, אפשר למנף את RTM כדי להגביר את הנראות והמעורבות של המותג.


חוברת עבודה להורדה חינם! – יצירת מסר שיווקי ממגנט


דברים לתשומת לב ביישום RTM

כמה דברים חשובים שמנהל עסק צריך לזכור בעת גיבוש וביצוע קמפיין שיווק בזמן אמת (RTM), המבוסס על המדריך המפורט:

  • התאימו את קמפיין ה- RTM לאסטרטגיית השיווק הכוללת: ודא שמסע הפרסום שלך RTM מתיישר עם האסטרטגיה השיווקית הכולל ומיצוב המותג. מסע הפרסום RTM צריך לחזק את המסר והערכים של המותג.
  • עקבו אחר ערוצי מדיה חברתית באופן קבוע: וודא שיש מערכת למעקב אחר ערוצי מדיה חברתית באופן קבוע עבור שיחות רלוונטיות, טרנדים ואירועים שאפשר למנף עבור מסע הפרסום RTM.
  • הישארו מעודכן בטרנדים וחדשות בתעשייה: הישאר מעודכן לגבי המגמות והחדשות האחרונות בענף ובענפים הקשורים. זה יעזור לך לזהות הזדמנויות לקמפיינים של RTM שמתיישרים עם המסר של המותג.
  • היו מוכנים לפעול במהירות: קמפיינים של RTM דורשים גישה זריזה ויכולת לפעול במהירות. ודא שיש את המשאבים והאישורים הדרושים כדי לפעול במהירות כאשר מתעוררת הזדמנות.
  • תכננו ופתח תוכן מראש: כדי להבטיח שתוכל לפעול במהירות, תכנן ופתח את תוכן ה-RTM שלך מראש. זה יעזור להיות מוכן לשתף את התוכן ברגע שהאירוע או הטרנד מתרחשים.
  • היו זריזים ומסתגלים: היו מוכנים לשנות את קמפיין ה-RTM שלכם במידת הצורך. היה מוכן להתאים את ההודעות והתוכן אם השיחה משתנה או האירוע משתנה.
  • בצעו מעקב וניתוח תוצאות: לאחר ביצוע מסע הפרסום RTM, עקוב אחר ונתח את התוצאות כדי לקבוע את השפעתו. השתמש בכלי ניתוח כדי לעקוב אחר מעורבות, תנועה לאתר ומכירות, והשתמש בנתונים אלה כדי להודיע לקמפיינים עתידיים של RTM.

על ידי לקיחת דברים אלה בחשבון, מנהל עסק יכול להבטיח שמסע הפרסום RTM שלו מותאם לאסטרטגיית השיווק הכללית ולמסר המותג, ושהוא מבוצע ביעילות כדי להשיג את יעדיו.


מזהים איך קמפיין RTM יכול להקפיץ את המודעות למותג שלכם ולהזניק את המכירות?

מזהים הזדמנות לעשות את זה אצלכם?

זה הזמן לצלול לעומק העניין, לזהות את ההזדמנויות ולעשות תכנית פעולה לביצוע ויישום.

מרגישים שתוכלו להצליח יותר עם תמיכה וגיבוי מקצועי וממוקד?

צרו איתי קשר בהקדם!


לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן

 

צרו קשר!

לשליחת Whatsapp בקליק   לחצו כאן

 

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל

 

לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן

 

אתר מפורט על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים

ומנהלים - לחצו: סטרטגו 360 

 

עקבו אחרי פרקים חדשים ב Instagram  לחצו כאן

 

צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

 

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

 

עוד על ייעוץ עסקי וחומרים להורדה לעבודה עצמית באתר:

Stratego 360 http://www.stratego360.com/

 


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטיית השורדים, והקושי ללמוד ממצליחנים

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

ספר: השפעה - הפסיכולוגיה של השכנוע - רוברט צ'לדיני

מדריך לביצוע דברים ע"פ פילוסופיית הטאו